Provoz na trati u Prosenic na Přerovsku se ve středu podařilo téměř po třech týdnech od střetu dvou nákladních vlaků plně obnovit, řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Stalo se tak před polednem po náročné opravě tratě, kterou vlaky při nehodě poškodily. Dělníci museli na místě opravit nejen trolejové vedení, ale především nahradit v délce 66 metrů novou výhybku. Provoz na koridorové trati se částečně obnovil 24 hodin po nehodě, až dosud však tudy jezdily vlaky pouze po jedné koleji a sníženou rychlostí.
Na trati u Prosenic jezdí vlaky znovu v plném provozu. Po nehodě museli dělníci vyrobit novou výhybku
„V 11:15 jsme v Prosenicích obnovili provoz po všech staničních kolejích. Po výměně výhybky a opravě železničního svršku se v místě jezdí bez omezení rychlosti. Uvedením do plného provozu je mimořádná událost z hlediska oprav uzavřena. Škody na infrastruktuře jsou vyčísleny na deset milionů korun, po provedené opravě se částka bude ještě upřesňovat,“ uvedla mluvčí Správy železnic.
Dva souběžně jedoucí vlaky za stanicí Prosenice srazily v prostoru výhybky; jeden z vlaků po srážce vykolejil. Novou výhybku bylo potřeba vyrobit, o minulém víkendu ji za pomocí kolejového jeřábu montovali dělníci na místě. Následně museli ještě upravit geometrickou polohu koleje, výhybku svařit či nastavit kolejové obvody, popsal již dříve mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Při nehodě vykolejily tři vagony
Vlaky se srazily ve čtvrtek 13. ledna ve 22:55. Podle informací Správy železnic vykolejily tři vozy, poškozená byla lokomotiva nákladního vlaku a trakční vedení. Celkové škody Drážní inspekce odhadla na jednadvacet milionů korun, z toho deset milionů na trati a jedenáct milionů na vlacích. Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Policie nehodu vyšetřuje pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti.
Přerušený provoz významně zasáhl do železniční dopravy, doprava byla na páteřní trati zastavena na zhruba 24 hodin, vlaky dosahovaly až dvouhodinových zpoždění, cestující musely po tuto dobu převážet v úseku nehody autobusy. V pátek 14. ledna se v nočních hodinách provoz částečně obnovil, vlaky od té doby však až dosud jezdily pouze po jedné části staničních kolejí; kolem místa prací projížděly sníženou rychlostí 50 kilometrů v hodině.