
Události ČT: Firmy řeší budoucnost svých kanceláří
Někeří pracovníci v administrativě zůstávají doma už zhruba tři čtvrtě roku. Podle některých firem to tak bude i nadále. „Počítáme s tím, že i po odeznění koronakrize bychom zůstali v modelu, kdybychom dva až tři dny pracovali z domova a na zbytek týdne se setkávali v kancelářích,“ uvedla mluvčí Vodafone Zuzana Holá.
Právě Vodafone tak přistoupí na úpravu kancelářských prostor. Stolů a židlí bude zřejmě méně, přibýt by mělo společenských místností. Podle Holé budou lidé i nadále pracovat zejména z domova, v kancelářích by se pak setkávali se svými kolegy. Do společných prostor by chodili i za tvůrčí společnou prací.
Některé společnosti, například banky, se chtějí zbavit až poloviny kancelářských prostor. Některé z nich pronajmou, některé nechají upravit.
Kancelář nebo obývák?
„Každý zaměstnanec, který přijde do práce, si otevře svoji skříňku, vytáhne si bezdrátovou klávesnici, myš a vybere si místo, kde chce pracovat. Prostory vypadají jako doma v obývacím pokoji a plynule přecházejí do standardního pracovního prostředí,“ popisuje současnou situaci mluvčí Unicredit Bank Petr Plocek.
V místnostech nyní přibyly nastavitelné stoly, nebo třeba izolované místnosti pro telefonování. „Chytrá kancelář kombinuje různé prostory tak, aby podporovaly kreativitu i týmovou spolupráci, zároveň v chytré kanceláři se můžete cítit jako doma,“ dodal mluvčí.
Nové kanceláře dokonce myslí i na děti zaměstnanců. V místnostech, kterým se říká „work and play“ mohou rodiče pracovat a zároveň je v nich i místo pro děti, které si mohou hrát. I nadále se však počítá i s prací z domova.