Na Pražský okruh najela těžká technika

2 minuty
Události: Práce na Pražském okruhu
Zdroj: ČT24

Na opravovanou část Pražského okruhu od ústí Lochkovského tunelu ke sjezdu na Slivenec v úterý najeli dělníci s těžkou technikou a začali odstraňovat původní asfaltový povrch, který nahradí cementobetonový. Silničáři už odstranili svodidla nebo rozšířili část okruhu ve směru od D5 na D1, aby se tam vešly dva pruhy v každém směru, informovali mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl a společnosti Skanska Ondřej Šuch. Skanska opravu provádí. Letos potrvají práce do října a pokračovat budou příští rok v dubnu v opačném směru. Náklady jsou 238,4 milionu korun.

Denně místem projede na padesát tisíc aut, včetně kamionů. Povrch Pražského okruhu má po šestnácti letech ale to nejlepší za sebou. Nyní stavbaři jeho tříkilometrový úsek opravují. Pracují na polovině dálnice, na té druhé jsou dva pruhy v každém směru, ale užší. Řidiči mají jezdit nanejvýš osmdesátkou.

„Dnes (v úterý) na stavbu najela těžká technika, konkrétně čtyři těžké frézy a několik desítek nákladních automobilů. Odstraňujeme starý asfaltový povrch dálnice do hloubky asi 22 centimetrů. Tím obnažíme podloží, které zrecyklujeme, a finální betonový povrch vyrobíme v naší vlastní betonárně. Do konce října budeme mít hotový směr na Plzeň a příští rok mezi dubnem a červencem dokončíme protější pruh,“ popsal Šuch.

Dělníci v uplynulých dvou týdnech při přípravných pracích odstranili svodidla a střední dělicí pás přizpůsobili tak, aby se na stavbě mohla pohybovat právě těžká technika.

Pro nový povrch použijí stavbaři speciální silniční beton, který má trvanlivost až třicet let a je odolný proti zátěži. Původní plán oprav počítal s pracemi v délce 79 týdnů, ale nakonec se podařilo stavbu zkrátit na třicet. „Je to díky logistice na stavbě a blízkému zázemí. Máme tu mezideponii (místo k uložení – pozn. redakce) materiálu, který se odtěží, asi deset metrů od dálnice máme zařízené staveniště, kde postavíme naši mobilní betonárnu,“ nastínil Šuch.

Oprava směru k D1

Do října budou řidiči jezdit obousměrně v jízdním směru od D5 k D1. Po dokončení nynějších prací se provoz vrátí až do března 2025 do běžného stavu. Následně ŘSD zahájí v dubnu opravu směru k D1 a vozy budou jezdit obousměrně v druhém pásu směrem k D5. Také v tomto případě budou v každém směru dva jízdní pruhy. „Práce budou postupovat stejnou technologií jako nyní,“ avizoval Rýdl.

Zmíněná část okruhu slouží jako objízdná trasa pro nyní opravovaný Barrandovský most. Rekonstrukci okruhu ale podle Rýdla nebylo možné kvůli špatnému stavu odkládat.

5 minut
Studio ČT24: Oprava vytíženého úseku Pražského okruhu
Zdroj: ČT24

Rýdl odrážel kritiku některých řidičů, z jejichž pohledu není v místě problém. „Pokud tady řidič jede osmdesátkou, stovkou, tak to samozřejmě nevnímá a myslí si, že opravujeme něco, co nepotřebuje opravit,“ poznamenal. „Kdybychom například počkali ještě jednu stavební sezonu, to znamená ještě jednu zimu, tak do těch trhlin, které v tom starém asfaltovém povrchu jsou, by se dostala voda a došlo by k degradaci podstatně větší a rychlejší, než v těch dosavadních sezonách,“ dodal.

Opravy by pak podle něj musely jít ještě hlouběji, což by znamenalo vyšší cenu a delší dobu opravy.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Hlavní město Praha

Veřejný prostor ve městech ožívá, podle architektů by mohl i více

Část architektů a aktivisté vybízejí k tomu, aby města podporovala projekty, které dokáží přivést život do veřejného prostoru. Často jsou to přitom zdánlivé drobnosti – místo k sezení, možnost občerstvení nebo prvky, které zabaví děti i dospělé. Z malého parku v pražských Holešovicích například „živé místo“ udělaly občerstvení, toalety, tekoucí voda, mlžítko nebo barevné umělecké dílo.
před 15 hhodinami

Nová tramvaj vyrazila do pražských ulic na zkušební provoz

V pražských ulicích se objevila nová tramvaj. Zatím musí ve zkušebním provozu najezdit dvacet tisíc kilometrů bez cestujících a dalších dvacet tisíc s nimi. Vozy mají být tiché i klimatizované. Testování nového modelu z plzeňské Škody rozhodne o tom, kolik si jich pražský dopravní podnik nakonec objedná. Za dodávku až dvou set strojů může zaplatit skoro 17 miliard korun.
včera v 07:00

V Praze přibývá vykradených aut

Pražští policisté za poslední týdny řeší desítky případů vloupání do aut. Zloději si nejčastěji odnášejí peníze, autobaterie nebo světlomety. Hlavně v oblasti Jižního Města a Zahradního Města nebo na Vinohradech. Pachatele se většinou vypátrat nepodaří.
26. 4. 2025

Pochod pro život zablokovali odpůrci akce

Z Hradčanského náměstí v Praze v sobotu vyšel Pochod pro život, akce měla podle pořádající organizace Hnutí pro život – sdružující odpůrce potratů – zlepšit povědomí o pomoci pro nečekaně těhotné ženy a vyjádřit jim podporu. Na Jungmannově náměstí se konala protestní akce, někteří z jejích účastníků následně zablokovali trasu pochodu. Hnutí pro život pak akci ukončilo. Na Palackého náměstí se zase konal pietní akt k uctění památky těhotných žen, které přišly o život kvůli zákazu interrupcí.
26. 4. 2025Aktualizováno26. 4. 2025

Obžaloba žádá čtrnáct let vězení pro zubařku za vraždu vůdce kutnohorské sekty

Pro zubařku, jež usmrtila svého partnera, samozvaného léčitele a vůdce kutnohorské sekty, obžaloba žádá trest čtrnácti let vězení a pětiletý zákaz jakéhokoliv povolání ve zdravotnictví. Státní zástupkyně v závěrečné řeči trvala na tom, že žena spáchala předem promyšlenou vraždu a trestně za ni odpovídá. Odmítla tvrzení obhajoby, že muž trpěl bludy, které na partnerku přenesl, takže nebyla příčetná. Zubařka už dříve vypověděla, že ji partner fyzicky i psychicky týral, přál si zemřít a k činu ji přiměl.
25. 4. 2025

Ocelové ježky u Pražského hradu nahradí sloupky

Od vstupů na Pražský hrad postupně mizí takzvaní ježci. Ocelové zátarasy tam vjezdu aut bránily téměř deset let. Správci je teď postupně nahradí výsuvnými sloupky. „Když budeme mít zasouvací sloupky, můžeme usnadnit vjezd větších aut, jako jsou hasiči či záchranky,“ vysvětlil ředitel Správy Pražského hradu Pavel Vyhnánek. Sloupky teď budou pracovníci instalovat až do června. Nová budou i kontrolní stanoviště.
25. 4. 2025

Prosakování vody na část dne uzavřelo stanici metra Muzeum

Více než šest hodin byla ve čtvrtek mimo provoz stanice metra Muzeum, kde se kříží linky A a C pražského metra. Důvodem bylo prosakování vody. Soupravy stanicí zhruba do 17:20 pouze projížděly, uvedl na webu pražský dopravní podnik (DPP). Nadále zavřený zůstává na Muzeu přímý výstup z linky A na Václavské náměstí. Cestující musí k odchodu a příchodu použít přestupní chodbu z linky C.
24. 4. 2025Aktualizováno24. 4. 2025

Tisíce českých mostů jsou ve špatném až havarijním stavu

Kraje vypisují výběrová řízení na letošní opravy mostů. V posledních osmi letech se jich podařilo opravit desítky, přesto ve špatném až havarijním stavu jich zůstává přes tři tisíce. V havarijním, tedy v tom nejhorším stavu jich je zhruba padesát. Provozovatelé mostních konstrukcí mají povinnost provádět pravidelné kontroly.
22. 4. 2025
Načítání...