TÉMA

Veleslavín

Na pražské letiště z centra za 25 minut. Dráhu má postavit soukromník

Vlaky z centra Prahy na letiště by měly v roce 2030 zastavovat v devíti stanicích, lidem by tak měly výrazně usnadnit cestu. Dráhu z Prahy-Veleslavína na letiště má postavit soukromník. Výběrové řízení chce stát vyhlásit ještě letos.
6. 10. 2024|

Praha 6 chce otevřít areál zámku Veleslavín lidem. Stát pro něj hledá nového majitele

Praha 6 plánuje otevřít veřejnosti areál zámku Veleslavín, s Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) se už dohodla na jeho zápůjčce. Prohlídky mají začít zhruba v polovině června a trvat až do srpna příštího roku. Nicméně stát má v plánu prodat zámek Veleslavín v dražbě. To znamená, že se doba zápůjčky může ve finále zkrátit.
29. 5. 2024|

Na pražské letiště začaly jezdit trolejbusy, jsou nejdelší v Česku

Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil provoz velkokapacitních trolejbusů Škoda Solaris 24 z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Trolejbusy číslo 59 nahradily autobusovou linku 119. Vozy budou část trasy jezdit připojeny k trolejím a část na baterie. Do tříčlánkového vozu se vejde až 180 cestujících, což je asi o třicet procent více než do původních kloubových autobusů, sdělili představitelé města, DPP a výrobce. Náklady na vybudování infrastruktury byly asi 354,5 milionu korun, nákup vozů vyšel na 623,2 milionu.
6. 3. 2024|

Dostavbu vnitřního okruhu by od Prahy mohl převzít stát, jednání o Letňanech podle Hřiba směřují k dohodě

Dostavbu zbylé části pražského vnitřního okruhu by od města, které ho má nyní na starosti, mohl převzít stát. Po středečním jednání premiéra Andreje Babiše (ANO) a vedení Prahy to řekl primátor Zdeněk Hřib (Piráti). Dříve se mluvilo o tom, že by stát magistrátu přispěl 60 miliardami korun. Babiš potvrdil, že nabídka dostavby je formou takzvaného PPP projektu, z finančních důvodů podle něj není možné projekt zahrnout do státního rozpočtu. Na schůzce politici řešili i majetkové směny, zejména ohledně pozemků v Letňanech.
23. 6. 2021Aktualizováno23. 6. 2021, 20:24|

Praha schválila stavbu nové ranveje na letišti. Změnu podpořily hlasy TOP 09, ODS a ANO

Praha souhlasí s plánovanou výstavbou paralelní dráhy na ruzyňském letišti. Zastupitelé ve čtvrtek podpořili návrh náměstka primátora Petra Hlaváčka (za TOP 09), kterým zrušili nedávno přijaté nesouhlasné stanovisko rady a deklarovali souhlas se záměrem. Schválili také změnu územního plánu nutnou pro stavbu, kterou radní nedoporučili. Zastupitelé dále podpořili jižní variantu trasy železnice, která má spojit Prahu s Kladnem a Letištěm Václava Havla, nebo podporu družstevní a spolkové bytové výstavby.
17. 12. 2020Aktualizováno18. 12. 2020, 08:34|

Pražští radní podpořili železniční tunel z Veleslavína do Dejvic. Novou ranvej na letišti naopak odmítli

Vedení Prahy v pondělí podpořilo jižní variantu trasy železnice mezi Dejvicemi a Veleslavínem, která má spojit Prahu s Kladnem a s Letištěm Václava Havla. Tato varianta počítá s vedením vlaků z Veleslavína tunelem pod střešovickým masivem až do Dejvic, tedy jižně od stávající železniční trati. Naopak s rozšířením samotného letiště radní nesouhlasí. Vedení hlavního města řešilo v pondělí i dostavbu vyhořelého Průmyslového paláce, chystá veřejnou zakázku na vybrání správce a dozoru stavby.
7. 12. 2020Aktualizováno7. 12. 2020, 14:16|

Zastupitelé Prahy 6 se shodli na jižní variantě trasy Dejvice–Veleslavín. Stavba by mohla začít roku 2025

Zastupitelstvo městské části Praha 6 v pátek na svém zasedání podpořilo jižní variantu trasy železnice od stanice Praha-Dejvice do stanice Praha-Veleslavín. Železnice má spojit Prahu s Kladnem a s Letištěm Václava Havla. Podporovaná varianta počítá s vedením vlaků z Veleslavína tunelem pod střešovickým masivem až do Dejvic, tedy jižně od stávají železniční trati.
27. 11. 2020|

Končí práce na Negrelliho viaduktu, tím i první etapa stavby železnice na letiště. Další zaberou ještě devět let

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je u konce. Vlaky přes most sice jezdí již čtvrt roku, ale teprve nyní definitivně skončily i všechny práce a most je takový, jaký byl před 170 lety, když byl nový. Rekonstrukce to nebyla snadná, protáhla se o několik měsíců. Byla to ale také první fáze mnohem větší přestavby, kde pár měsíců nebo celý rok nehraje roli, protože má zpoždění bezmála čtvrt století – modernizace tratě do Kladna, jejíž nejčastěji zmiňovanou součástí bude odbočka na Letiště Václava Havla.
5. 9. 2020|

Vypálené Lidice připomíná ořechová alej v Praze. Mohla by se stát přírodním památníkem

I když Lidice po vypálení prakticky zmizely z mapy, stále na ně existuje „živá“ vzpomínka v podobě ořechové aleje v pražských Dejvicích. Hned v roce 1942 ji z piety mezi ulicemi Nad Tratí a V Předním Veleslavíně vysadil zahradník Jiří Procházka, který si pro vlašské ořechy navzdory nebezpečí tajně došel přímo do vypálené vesnice.
11. 6. 2020|

Spory o cenu testů na koronavirus. Státní regulaci nedodržují v Plzni či na jihu Čech

Kolem cen testů na koronavirus panují zmatky. Ministerstvo zdravotnictví stanovilo maximální cenu vyšetření na 1674 korun, přičemž za samotný odběr lze účtovat nanejvýš dalších 82 korun. Například jihočeské nemocnice ale s regulací nesouhlasí a dále si účtují 2600 korun. Resort zdravotnictví to považuje za protiprávní, při určení cen prý vycházel z úhrad zdravotních pojišťoven. Regulaci zavedl kvůli rostoucí poptávce.
15. 5. 2020|

Vládní čtvrť by přinesla pracovní místa, říká 1. místostarosta Letňan. Nemáme 100 miliard, oponuje radní

Výstavba vládní čtvrti v Letňanech by do oblasti přinesla potřebné pracovní příležitosti. Vládního plánu se v pořadu Události, komentáře zastával 1. místostarosta Letňan Pavel Sehnal (ODA). Naopak radní Jan Chabr (TOP 09) tvrdí, že Praha nemá 100 miliard, aby v takovém případě investovala do potřebného vnitřního okruhu i do plánovaného metra D.
16. 2. 2019|

Na Veleslavíně má vzniknout nový terminál za 420 milionů. Vzejde z mezinárodní soutěže

Správa železniční dopravní cesty vyhlásila architektonickou soutěž na podobu nového přestupního terminálu v Praze na Veleslavíně. Ten má cestujícím sloužit k přestupu mezi vlaky, metrem a autobusy. Projekt je součástí modernizace traťového úseku Praha – Kladno, při které by měla vzniknout i odbočka na Letiště Václava Havla. Stavět se bude pravděpodobně v letech 2024 až 2028, nový terminál vyjde na 420 milionů korun. ČT to potvrdil mluvčí SŽDC Marek Iliaš.
10. 2. 2019|