TÉMA

Šakvice

Na Břeclavsku hořela ubytovna, zranili se čtyři lidé

Jihomoravští hasiči v noci zasahovali u požáru ubytovny a skladu v Šakvicích na Břeclavsku. Předběžná škoda je sedm milionů korun. Příčinu hasiči vyšetřují, jako nejpravděpodobnější se podle jejich mluvčího Petra Příkaského jeví technická závada při nabíjení přístroje na vyhledávání ryb. Záchranáři měli v péči čtyři pacienty, dva převezli do břeclavské nemocnice.
2. 10. 2024Aktualizováno2. 10. 2024|

Práce na stavbě stále patří mezi nejnebezpečnější

Stavebnictví stále patří k nejnebezpečnějším odvětvím v Česku, vyplývá to z dat Státního úřadu inspekce práce. K úrazům na stavbách dochází často, úřad jich jen v Jihomoravském kraji ročně eviduje kolem 3700. Smrtelných a závažných úrazů ale loni ubylo. Zatímco v letech 2021 a 2022 zemřela na stavbách víc než desítka lidí, loni šlo o čtyři osoby, ve Zlínském kraji to bylo za poslední tři roky shodně pět mrtvých. Nejčastějším důvodem úrazů na stavbách je nepozornost i porušení bezpečnostních a pracovních předpisů. Mnohá zranění ale způsobí i špatný stav techniky.
15. 8. 2024|

Štědrého večera 1953 se v Šakvicích nedožilo přes sto lidí. Zabil je opilý strojvedoucí

Štědrý den je obvykle považován za období klidu po předvánočním nákupním shonu, je dnem, na který se těší děti celý rok, a v žádném případě to není moment, kdy by musela truchlit celá tisícihlavá vesnice i široké okolí. V roce 1953 se to ale stalo. Na Štědrý den toho roku se stala druhá nejtragičtější železniční nehoda v české historii. Byla navíc mimořádně bizarní – hlavní roli hrál alkohol a značně prodloužená předvánoční směna posádky parní lokomotivy.
23. 12. 2023|

Vysokorychlostní trať přetne chatovou osadu a oddělí obec od lesa. Lidé posílají připomínky

Na jižní Moravě pokročila příprava stavby vysokorychlostních tratí. K projektu nového koridoru začala Správa železnic sbírat dotazy a připomínky od lidí a obcí – zaměřují se například na chybějící lávky. Vlaky s vysokou rychlostí by podle Správy železnic mohly na jižní Moravě vyjet po roce 2030. Kdy odstartuje stavba trati z Brna do Prahy, ale zatím není úplně jasné.
3. 10. 2023|

U Šakvic by se mohla těžit ropa nebo zemní plyn. Z poplatku by pak obec ráda postavila domov pro seniory

Společnost Moravské naftové doly začala po pauze způsobené koronavirovou pandemií opět s průzkumnými vrty na ropu a zemní plyn. První vyrostl u Šakvic na Břeclavsku. Narazí-li sondy na nerostné suroviny, bude moci začít těžba jako u Mikulova, kde v těchto dnech zahájilo provoz nové plynové středisko.
12. 11. 2020|

Modernizace železnice z Brna do Hustopečí přinese další výluky a omezení

Správa železnic pokračuje v modernizaci sedmikilometrové tratě ze Šakvic do Hustopečí na Břeclavsku. Aktuálně dělníci pracují v Hustopečích v interiéru nádražní budovy a také v kolejišti. V Šakvicích je také nutné zajistit možnost odbočení z hlavní tratě, které dosud možné nebylo. Kvůli tomu budou na trati krátkodobé výluky.
10. 2. 2020|