TÉMA

RegioNova

České dráhy po dvou dnech provozu stáhly nové vlaky kvůli závadám, píše Zdopravy.cz
České dráhy musely po dvou dnech stáhnout z provozu nové vlakové jednotky RegioFox řady 847 od polského výrobce PESA Bydgoszcz, a to kvůli závadám. Informoval o tom internetový server Zdopravy.cz. Do zkušebního provozu nasadil dopravce dvě nové jednotky v úterý, jezdily na trasách mezi Rakovníkem a Berounem a mezi Berounem a pražským Smíchovem.
18. 8. 2023|
České dráhy modernizují. Na trať poprvé vyrazila nová souprava RegioFox
Zatím ve zkušebním provozu na koleje poprvé vyjela nová souprava Českých drah RegioFox. Sloužit bude na neelektrifikovaných tratích a nahradí dosluhující RegioNovy. Kromě většího komfortu mají nové vlaky řešit i nedostatek vozidel v regionech. Právě kvůli tomu platí České dráhy v některých krajích milionové pokuty – nejčastěji proto, že nasazují starší vagony, než mají ve smlouvě. Nových souprav nakoupí dopravce zatím celkem 78 za téměř sedm miliard korun. Podle národního dopravce jde o jednu z nejvýraznějších změn v regionální dopravě na železnici za poslední roky.
16. 8. 2023|
Malé motoráky 810 jubilují. A pozvolna mizí
Motorové vozy, které dnes nesou označení 810 a původně byly známé jako M152.0, slaví padesáté výročí. Jejich druhý prototyp, který byl ale první, který svezl cestující, začal jezdit na severu Moravy na sklonku jara 1973. Některým ze stovek těchto motoráků jel asi každý, kdo v posledních čtyřech desetiletích cestoval vlakem. Zejména v 90. letech a na počátku století jezdily prakticky všude, protože pro ně na neelektrizovaných tratích neexistovala vhodná náhrada. A přestože nyní již začínají být původní „osmsetdesítky“ vzácností, jejich odkaz žije dál zejména v podobě Regionov, které vznikly rekonstrukcí původních motoráků.
18. 6. 2023|
Správa železnic chce elektrifikovat další tratě. Slibovaná úspora emisí ale vyvolává otázky
Správa železnic chce po dvaceti letech opět začít více elektrifikovat svoje tratě. Chystá projekt na první tři tratě, které by se mohly dočkat trolejí, a to bez dalších velkých investic. Slibuje si od toho úsporu emisí a lepší podmínky pro dopravce, i přes to, že bez dostatečného provozu to může být spíše naopak.
3. 6. 2023|
Uplynulé desetiletí českou železnici proměnilo, mizejí malé motoráky i koženky. Zrychlení ale nepřišlo
Desetiletí uplynulo od doby, kdy začal velký přerod české železnice z hlediska vozového parku. Po dlouhé době ustrnutí, kdy provoz závisel na starých „koženkových“ vagonech a zcela nevhodných malých motorových vozech, začaly přicházet zcela nové a koncepčně moderní vlaky. Loni oslavily deset let od svého schválení k provozu motorové jednotky Regio Shark, letos budou mít první kulatiny Regio Pantery, které významně proměnily podobu cestování osobními vlaky na elektrizovaných tratích.
20. 2. 2023|
Dráhy odstavily desítky vozidel. Podle nových pravidel musí dodržovat plán údržby
České dráhy odstavily v posledních dvou dnech desítky vozidel – staré elektrické jednotky, ještě starší úzkorozchodnou lokomotivu, ale i modernizované motoráky Regionova, některé elektrické lokomotivy a osobní vozy. Nově i pro ně platí celoevropský systém certifikované údržby ECM, který se dosud vztahoval pouze na nákladní vagony. Dopravci musí ke každému vozidlu dodat Drážnímu úřadu servisní plány a následně je dodržovat. Proto některá zcela končí, jiná musí na větší opravy, než se budou moci vrátit do provozu. Na úzkorozchodné trati do Osoblahy již začala mimořádná výluka, jinde dráhy intenzivně přesouvají vozidla, aby měly v pátek s čím jezdit.
16. 6. 2022|
Motorák měl čekat v Perninku, tvrdí Drážní inspekce. Po tragické nehodě se na nádraží vrátily jen vraky
Motorák jedoucí do Karlových Varů, který se v úterý na trati známé jako krušnohorský semmering čelně střetl s protijedoucí regionovou, měl podle Drážní inspekce čekat na křižování na perninském nádraží, řekl generální inspektor Jan Kučera. Vlak však odjel a u Perninku se stala tragédie – při nehodě zahynuli dva lidé a dalších 24 utrpělo zranění. Od středečního rána je trať opět průjezdná.
8. 7. 2020Aktualizováno8. 7. 2020, 14:34|
Vlaky Stadler nejsou bezbariérové, na Olomoucku musí upravovat zastávky
Správa železnic (SŽ) plánuje investovat desítky milionů korun do rekonstrukce několika zastávek na regionální trati mezi Olomoucí a Drahanovicemi na Prostějovsku. Vlaky Stadler, které na tuto trať poprvé vyjely v únoru, totiž nejsou bezbariérové, na rozdíl od vlaků Regionova, které trať ještě nedávno obsluhovaly. Senioři či handicapovaní cestující tak mají na některých zastávkách problémy.
2. 3. 2020|