TÉMA

Miličín

Stát začal vykupovat pozemky pro stavbu D3 ve středních Čechách

Začalo vykupování pozemků pro stavbu dálnice D3 ve středních Čechách. Stát potřebuje získat skoro sedm milionů metrů čtverečních. Někteří soukromí vlastníci je ale prodat nechtějí. Stát je může i vyvlastnit, ale teprve až bude mít pravomocné územní rozhodnutí.
29. 7. 2025|

V Miličíně skončily opravy průtahu na významné trase z Prahy do Budějovic

V Miličíně na Benešovsku skončily opravy silnice I/3 na průtahu městem. Práce začaly v srpnu a vyšly na 23 milionů korun bez DPH. Stavbaři opravili asfaltový povrch silnice a systém odvodnění. Vybudovali nové prvky bezpečnosti silničního provozu včetně dvou přechodů pro chodce, informoval Jiří Veselý z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Po silnici, která spojuje Prahu a České Budějovice, denně projede kolem sedmnácti tisíc aut, z toho pětinu tvoří nákladní vozy a kamiony. Za Miličínem je nájezd na dálnici D3.
30. 10. 2023|

Sníh komplikoval dopravu na silnicích, vlaky místy stále nejezdí. Zastavil i dodávky elektřiny

Kvůli závadám souvisejícím s počasím nejezdí vlaky na dvou tratích v jižních Čechách. Je to ale již jen ozvěna toho, co se dělo přes den. Kvůli množství mokrého sněhu, který lámal stromy a elektrické vedení, byly velké potíže na silnicích a železnici. Velmi složité bylo dostat se z Prahy do jižních Čech, nejezdily vlaky po koridoru ani auta po dálnici D3. Kromě jižních Čech byly velké potíže i na Vysočině. V Libereckém kraji byla kvůli sněžení pro nákladní vozy zavřená silnice 10 z Tanvaldu na Harrachov a dál do Polska. Přerušeny byly také dodávky elektřiny. Na jihu Čech a částečně na Vysočině zůstává večer bez elektřiny 4 600 odběrných míst.
6. 12. 2022Aktualizováno6. 12. 2022|

Středočeský kraj trápí největší dopravní nápor v Česku a špatná infrastruktura

Vedení Středočeského kraje převzala po volbách v roce 2016 koalice ANO, STAN, ODS a Nezávislých Středočechů. Ta se ale rozpadla zhruba po roce fungování. Hnutí ANO se za zády předchozích partnerů nakonec domluvilo s ČSSD a KSČM a společně vedou kraj až do současnosti. Za poslední čtyři roky se třeba podařilo rozšířit pásma integrované dopravy a do systému se zapojily nové středočeské obce. Opozice současnému vedení kraje hlavně vytýká špatný stav silnic a infrastruktury v regionu, který je v Česku dopravně nejvytíženějším.
4. 9. 2020|
Načítání...