TÉMA

Filip Rožánek

Měli bychom se zajímat o souvislosti a dopady střelby na fakultě. Média nemají zapomínat na empatii, míní mediální analytik Rožánek

Pokud bychom se o něco měli zajímat, tak o oběti, o dopad na profese, které přišly do přímého kontaktu s tragickou střelbou na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, říká mediální analytik Filip Rožánek. Na analýzu toho, jak média zvládla událost pokrýt, je podle něj třeba delší časový odstup. Kritika by měla cílit na konkrétní chyby a média by neměla zapomínat na empatii, nabádá Rožánek. V podcastu Background ČT24 také zodpovídá otázku, zda on-line obsah bude v budoucnu plně v režii umělé inteligence, a zamýšlí se i nad tím, co mediální scénu čeká v tomto roce.
12. 1. 2024|

Čtenář potřebuje důvod, proč má platit tady, a ne u konkurence, říká k výhodám pro předplatitele analytik Rožánek

Pandemie koronaviru urychlila to, o co se česká média snaží už dávno – dostávat za zveřejněný obsah na internetu zaplaceno. Každý vydavatel láká na předplatné jinak. Někomu stačí exkluzivní materiály, jinému třeba lahev vína. Server iDnes.cz teď přišel s nabídkou, kterou český trh doposud neznal – platícím čtenářům nabízí lepší přístup ke zdravotní péči. Je to etické? A jak se vůbec českým médiím daří za své texty na internetu vybírat peníze? Newsroom ČT24 se na to ptal mediálního analytika Filipa Rožánka.
9. 12. 2020|

Bloomberg dá miliardu dolarů, aby porazil Trumpa. USA zaplavily reklamy i memy

Do boje o stranickou nominaci vstoupil pozdě, ale o to razantněji. Bývalý trojnásobný starosta New Yorku Michael Bloomberg v minulosti střídal demokratickou a republikánskou stranu a dlouho byl i nezávislý. Nyní se jako demokrat uchází o Bílý dům a na porážku Donalda Trumpa je ochoten vynaložit ze svého ohromného jmění miliardu dolarů. V podstatě neomezené finance mu zaručují všudypřítomnou reklamu a miliardář chce uspět při volebním superúterý. Zároveň ale vyvstávají i otázky – třeba problematická pozice mediálního impéria, které Bloomberg vlastní.
21. 2. 2020|
Podcast Newsroom ČT24

Novinář Rožánek o volbě do mediálních rad: Kontroverzní jména odvádí pozornost

Tři dny, od rána až do večera. Neuvěřitelných 33 hodin. Tak dlouho trval maraton slyšení kandidátů do rad Českého rozhlasu a České televize. Novináři byli u toho, jen jeden ale zůstal po celou dobu – mediální analytik Filip Rožánek. „Zákon říká, že kandidovat do rozhlasové a televizní rady může úplně kdokoliv. Možná jsou poslanci alergičtí na odborníky, kteří akademicky sledují média,“ komentuje analytik.
19. 2. 2020|
Podcast

Osobní angažovanost generálního ředitele mi přijde moc, říká novinář Rožánek o Zemanově rozhovoru s Xaverem Veselým

Mediální zpráva týdne – prezident Miloš Zeman dá rozhovor moderátoru Luboši Xaveru Veselému. Oznámení hlavy státu na Frekvenci 1 odstartovalo u novinářů vlnu otázek i pochybností. Jasné v současnosti je, že prezident interview podle mluvčího Českého rozhlasu Jiřího Hošny přislíbil pro regionální stanice na začátek února. Nejedná se ale ani prý o pravidelný pořad.
24. 1. 2020|

Bloomberg jako mediální problém. Agentura prezidentského kandidáta zatrhla investigativní články o demokratech

Bude Michael Bloomberg dalším americkým prezidentem? Miliardář a zároveň bývalý starosta New Yorku oznámil, že bude v blížících se nejsledovanějších volbách světa kandidovat za demokraty proti Donaldu Trumpovi. Má to ale jeden „mediální“ háček. Bloomberg vlastní zpravodajskou agenturu, která teď kvůli jeho boji o prezidentské křeslo dostala zákaz psát investigativní články o všech kandidátech Demokratické strany. Je práce novináře i v takovém případě pořád svobodná?
30. 11. 2019|