Cestující na Teplicku si stěžují na nového autobusového dopravce. Na krajský úřad denně přicházejí stížnosti na zpožděné nebo vůbec nevypravené spoje společnosti ČSAD Slaný, která patří do skupiny ICOM. Ústecký kraj hrozí pokutami, připouští ale, že hlavní je zařídit, aby cestující marně nečekali na zastávkách.
Na Teplicko přišel nový dopravce a autobusy někdy nejezdí nebo bloudí. Řidiči jsou nemocní, hájí se firma
ČSAD Slaný převzala dopravu na Teplicku na počátku prosince, od Ústeckého kraje dostala desetiletou zakázku. Radní pro dopravu Marek Hrabáč (ANO) sliboval zvýšení komfortu, zatím ale někteří cestující nemohli tento komfort okusit, protože jim autobusy vůbec nepřijely.
Vyzkoušel si to ostatně i štáb České televize, který dvacet minut marně čekal na autobus u nádraží v Duchcově. Cestující, kteří takovou zkušenost již učinili, se domnívají, že to může souviset i s tím, že se řidiči v regionu nevyznají. „Autobus vůbec nepřijel. Pak jsem se dozvěděla od syna, že (…) jel úplně jinou trasou,“ upozornila cestující Jitka Bartošová. Josef Tichý se sice svého spoje dočkal, ale měl takové zpoždění, že mu ujel přípoj, do kterého chtěl přestoupit. „Jel, jak když jedeme na výlet,“ podotkl.
Dopravce vysvětluje potíže tím, že má málo řidičů. „Na Teplicku máme velké problémy, které jsou způsobeny koronavirem, a to znamená nemocností a karanténou,“ ozřejmila předsedkyně představenstva mateřské společnosti ICOM Transport Kateřina Kratochvílová. Situaci nezachránilo ani nasazení brigádníků nebo například šoférů, kteří už jsou v důchodu.
Ústecký kraj chystá jednání s ČSAD Slaný, věří, že se podaří zajistit, aby cestující nezůstávali na zastávkách. Dopravce také pokutuje, ale až dodatečně. „Pokuty jsou samozřejmě ve smlouvě řešeny. Budeme je řešit, až tahle situace odezní,“ řekl vedoucí dopravního odboru na krajském úřadu Jindřich Franěk.
Cestujícím, kterým autobus nejede včas, krajský úřad prozatím doporučil, aby kontaktovali dispečink. Ten jim má pomoci najít jiný spoj. Jenže v malých obcích, kde jezdí spoje jen zřídka, to stejně mnoho nevyřeší. Cestující se nanejvýš dozvědí, že jim nezbude než cestovat jinak než autobusem.
ČSAD Slaný vystřídala na Teplicku firmu Arriva City, ve výběrovém řízení nabídl dopravce nejnižší cenu. Výsledek tendru vyhlásil kraj s ročním předstihem před převzetím provozu.
Teplicko je jedna z mála částí regionu, kde se počítá s provozem jiné firmy než Dopravní společnosti Ústeckého kraje (DSÚK), která je v majetku kraje. Nyní jezdí v osmi ze třinácti oblastí, do nichž je Ústecký kraj rozdělen. V dalších jezdí kromě ČSAD Slaný také společnost Autobusy Karlovy Vary. Ta zajistí od 1. května dopravu v okolí Vejprt. Před podpisem jsou smlouvy s dopravci pro Chomutovsko, Kadaňsko a Mosteckou pánev.