Prodloužení tramvajové tratě z Modřan do Libuše začne v říjnu. Dopravce získal stavební povolení

Dopravní podnik Praha (DPP) získal stavební povolení na prodloužení tramvajové tratě z Modřan do Libuše. Stavbu, která by měla být dokončena na konci roku 2022, chce zahájit letos v říjnu. Náklady na 1,7 kilometru dlouhou trať jsou předběžně odhadnuté na 350 milionů korun. DPP nyní bude hledat v tendru stavební firmu, sdělila mluvčí podniku Aneta Řehková. Trať chce podnik v budoucnu prodloužit až na Nové Dvory.

Nová tramvajová trať začne u tramvajové smyčky Sídliště Modřany, odkud povede ulicí Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou. Odtud zamíří k plánované stanici metra D Libuš do míst, kde je nyní autobusová zastávka Pavlíkova.

Na prodlouženém úseku trati mají byt čtyři zastávky, a to Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš. Později by měla pokračovat až na Nové Dvory, tato část má měřit 1,8 kilometru. 

U budoucí stanice metra D Libuš bude smyčka jenom dočasná. „Smyčka zde bude pouze do doby, než zprovozníme prodloužení tratě na Nové Dvory, ke které v současnosti zpracováváme projektovou dokumentaci, nebo než bude zapotřebí v daném prostoru zahájit stavbu metra D,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský. 

Další práce na tramvajových tratích

DPP nyní opravuje koleje v Chotkově ulici. Poté, co práce dokončí, zahájí 26. února výměnu kolejí a kolejových oblouků v úseku od křižovatky Bělehradské a Jugoslávské ulice po křižovatku Francouzské a Blanické.

Opravy se chystají také v Praze 4, kde podnik opraví trať v ulicích Na Pankráci a v Táborské. V květnu budou opravené koleje v křižovatce U Bulhara a v červnu na Palackého náměstí v Podskalí. Zahájení stavby nové smyčky na Zahradním městě má podnik naplánované na duben a v letošním roce chce rovněž prodloužit trať z Barrandova do Holyně.