Pardubice otevřely nový terminál u nádraží. Kvůli dlouhé zimě málem přišly o dotace

Na pardubickém přednádraží začal zkušební provoz (zdroj: ČT24)

V Pardubicích začal zkušební provoz nového terminálu městské hromadné dopravy u hlavního nádraží. Přes zimu nabrali stavbaři zpoždění, protože byla půda téměř dva měsíce zamrzlá, v ohrožení tak bylo čerpání dotací. Nakonec ale termín předání nového přednádraží dodrží.

První trolejbusy linek 2, 4, 13 a 31 začaly projíždět stavbou a i když ještě cestující vystupují a nastupují na provizorních zastávkách (u autobusového nádraží, v Lidické ulici a supermarketu Albert), dokončení nového terminálu je otázkou dvou týdnů.

„Vlastní provoz je celkem bez problémů. Jediné, co museli dispečeři řešit, je průjezd několika polských kamionů celým terminálem,“ popisuje zkušenosti z prvního dne provozu ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán.

„Terminál bude v současné době otevřen pro městskou hromadnou dopravu, do budoucna se počítá i s linkovou dopravou. Informační tabule budou nejen pro MHD, ale i pro odjezdy vlaků,“ uvedl Pelikán.

Na pardubickém přednádraží začal zkušební provoz
Zdroj: Josef Vostárek/ČTK

Kvůli mrazům nabrali dělníci zpoždění, a v ohrožení tak bylo 108 milionů korun z fondu česko-švýcarské spolupráce. „Zatím nemáme žádný signál o tom, že by dotace neměla být v plné výši proplacena,“ říká náměstkyně primátora Pardubic Helena Dvořáčková (ANO). Celková cena zakázky, kterou vyhrála firma Strabag, je 176 milionů korun.

„Situace je pro nás poměrně složitá tím, že to potřebujeme stihnout,“ připustil stavbyvedoucí Ivan Nehera. Dělníci teď dokončují dláždění, od pondělí 5. června je proto uzavřena hlavní přístupová trasa kolem pošty.

Náhradní trasa vede od křižovatky ulic Hlaváčova a Palackého kolem čerpací stanice, přes nový přechod pro chodce u bývalého lihovaru a koridorem pro pěší vedeným již po nové dlažbě. Lidé na vlakové nádraží chodí také druhým koridorem z Polabin.

Socha stavitele železnic Jana Pernera před pardubickým nádražím
Zdroj: Josef Vostárek/ČTK

Od loňského podzimu už firma vybudovala inženýrské sítě, asfaltový povrch na silnici, postavila stojany pro kola, cyklověž a instalovala sochu Jana Pernera – projektanta a stavitele železnic.

Kompletně by měl celý terminál MHD začít cestujícím sloužit nejpozději od července. „Možná se podaří otevřít už 27. června,“ dodala náměstkyně pardubického primátora.