Stavba D7 u Loun může začít. Silničáři se dohodli s majitelem posledního potřebného pozemku

Stavba dálnice D7 u Loun nejspíše začne ještě letos. Ředitelství silnic a dálnic se dohodlo s vlastníkem posledního pozemku, což byla také jediná překážka zahájení stavby, která má územní rozhodnutí již od roku 1995. Po nové dálnici by se mohli řidiči projet v roce 2022.

Ilustrační foto - zahájení stavby dálnice
Zdroj: ČTK Autor: Libor Zavoral

„Došlo ke shodě s posledním vlastníkem pozemku. Po podpisu smlouvy bude možné předat zhotoviteli staveniště. K tomu by mohlo dojít v červenci 2020,“ uvedlo ŘSD na webu. Stavbě nového dálničního úseku tak již nic nebrání.

Lounský úsek představuje rozšíření šestikilometrového obchvatu města ze dvou na čtyři pruhy. Současná silnice I/7 se tak postupně promění na plnohodnotnou dálnici.

Na dálniční úsek u Loun se rok po jeho dokončení napojí část u Chlumčan. Jeho stavba měla začít už loni, ale ŘSD až letos začala s výběrem dodavatele. Stavba lounského obchvatu i chlumčanského úseku by tak mohla začít letos. Po nově zhotoveném dálničním úseku u Chlumčan by se řidiči mohli projet poprvé v roce 2023, po lounském obchvatu již o rok dříve.

D7 je také zahrnuta do výhledové sítě dálnic v Česku. „Hlavní silniční tah Praha–Chomutov–Německo (hraniční přechod přes Horu Svatého Šebestiána – Reitzenhain) umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení českého vnitrozemí s Chemnitzem v Sasku,“ uvádějí silničáři na webu.

Historie stavby dálnice D7 sahá do 60. a 70. let minulého století. Tehdy byl ještě jako rychlostní silnice zprovozněn první úsek z Prahy na Kladno. V současné době je hotových 40 z 80 plánových kilometrů dálnice.