Ve vlaku tekla za jízdy ze stropu voda

Události v regionech: Havarijní stav regionálních vlaků (zdroj: ČT24)

Ve vagonu Českých drah spěšného vlaku Sázava na lince mezi pražským hlavním nádražím a Olbramovicemi u Benešova za jízdy ze stropu tekla voda a na podlaze mezi cestujícími z ní byly celé kaluže. Státní vlakový dopravce se za havárii ve starším vagonu omluvil.

Teplota pod nulou a zledovatělé silnice v posledních dnech přiměly některé lidi vyměnit auto za vlak. Jenže cestující z Prahy do Benešova nebyli v pondělí odpoledne v suchu ani ve vagonu. Ze stropu tam tekla voda. „Já jsem se ihned omluvila především za nás jako Středočeský kraj, který je objednatelem té dopravy. (…) Sankce určitě uplatněny budou,“ říká hejtmanka kraje Petra Pecková (STAN).

Voda začala vytékat z vodní nádrže, která je umístěná ve stropu. Ta praskla pravděpodobně vlivem mrazu. „Vzhledem k tomu, že to bylo v dopravní špičce a závada nikterak neohrožovala bezpečnost provozu, tak jsme se rozhodli ten vlak vézt dál, aniž bychom ho někde odstavovali. Samozřejmě po dokončení toho turnusu byl vůz okamžitě odstaven,“ vysvětluje mluvčí Českých drah Filip Medelský.

Stejný typ ale dále jezdí i v dalších regionech, například mezi Smíchovským nádražím v Praze a Dobřichovicemi.

„Honeckerova pomsta“

Kvůli nepohodlí je tento typ vozů lidově přezdívaný „Honeckerova pomsta“ – podle východoněmeckého politika Ericha Honeckera. Právě z bývalého Východního Německa byly vozy importované. Podle národního dopravce ale stále splňuje všechny smluvní podmínky.

Dopravce chce nicméně regionální vlaky postupně obnovovat a nahrazovat modernějšími. Stejný cíl má i Středočeský kraj. „Dosud se smlouvy zadávaly z ruky jenom Českým drahám, obnova vozového parku nebyla v těch smlouvách garantovaná,“ konstatuje Pecková.

I proto letos Praha se Středočeským krajem plánuje vypsat společný tendr na provoz nových elektrických vozů – celkem za 142 miliard korun. První nové vlaky by mohly po kolejích jezdit od roku 2029.

Načítání...