Metro D z pražské Pankráce na Nové Dvory a později do Písnice se prozatím nemůže stavět. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pozastavil výběr zhotovitele – městský dopravní podnik nesmí uzavřít smlouvu, upozornil server Seznam Zprávy. Na antimonopolní úřad se s žádostí o prověření veřejné zakázky obrátila společnost Eurovia.
Pražský dopravní podnik nesmí uzavřít smlouvu na metro D. ÚOHS zkoumá námitky Eurovie
Mluvčí ÚOHS Milena Marešová uvedla, že předběžné opatření, podle kterého nemůže Praha uzavřít smlouvu s firmou, která by začala razit novou trať metra, vydal úřad ve čtvrtek.
„Správní řízení jsme zahájili na návrh společnosti Eurovia, která podala návrh na přezkoumání postupu zadavatele. Předběžné opatření zakazuje uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem do doby, než správní řízení skončí. V opačném případě by nebylo možné uložit nápravné opatření v případě, že úřad zjistí pochybení,“ dodala mluvčí.
Zhotovitele hledá pražský dopravní podnik, zakázka má předpokládanou hodnotu přes deset miliard korun. Mluvčí podniku Daniel Šabík řekl, že městská firma rozhodnutí ÚOHS respektuje a s podpisem smlouvy posečká.
„Ze zákona o zadávání veřejných zakázek jsme ani nesměli s dodavatelem uzavřít smlouvu ve lhůtě do 60 dnů od zahájení správního řízení v této věci na ÚOHS,“ upozornil Šabík. Dodal, že je předběžné opatření u přezkumů podobně složitých zakázek běžný nástroj.
Původně mělo podávání nabídek skončit v dubnu a v posledním čtvrtletí tohoto roku by začala stavba. První zdržení však přišlo již před zásahem antimonopolního úřadu – kvůli nouzovému stavu prodloužil dopravní podnik lhůtu pro podávání nabídek.
Trasa D pražského metra má vést zpod vinohradského náměstí Míru do Písnice, kde má vzniknout nové depo podzemní dráhy. Stavba je rozdělena do tří etap, jako první vznikne úsek z Pankráce na Nové Dvory. Podzemní dráha díky němu obslouží sídliště v jižní části Prahy, která jsou dnes odkázána výhradně na autobusovou dopravu.