Někteří obyvatelé Plácek v Hradci Králové se bojí takzvaného Induparku. Petici proti němu podepsalo už zhruba devět set místních. Ti se bojí, že kvůli novému skladištnímu areálu přibude doprava a hluk. Investor výtky odmítá – prostory budou podle něj určené jen pro drobné podnikatele – prodejce vířivek nebo zahradních doplňků.
Plán industriální zóny u Hradce Králové naráží na odpor obyvatel. Bojí se zvýšení provozu na příjezdové silnici
Na dopravní ostrov se nelze dostat žádným jiným způsobem než jednou silnicí z města. A právě jejího přetížení se místní bojí. Rozhodli se proto zorganizovat petici, aby do jejich čtvrti neproniklo více průmyslu a dopravy. „Velmi nás zaskočilo, že by se toto prostředí mělo změnit,“ sdělil autor petice Martin Štěpán s tím, že průmyslové stavby jsou nyní až za železniční tratí, která tato dvě místa od sebe přirozeně odděluje.
Plán investora se také kříží s chystaným územním plánem města. Železniční trať má být zdvoukolejněná, což přinese nárůst vlakových spojů a také delší čekání pro řidiče. Proto chce město na protější straně postavit mimoúrovňový nadjezd – ten ale bude zasahovat do pozemku investora. „V této oblasti bychom byli rádi, aby rozvoj probíhal podle nového územního plánu, který předpokládá, že tady budou spíše nějaké drobnější areály, nechceme tady nějaký rozsáhlý průmyslový nebo skladový areál, který není ani dobře dopravně napojen,“ řekl náměstek primátorky Adam Záruba (nestr.).
„Pokud budou úřady postupovat zákonně, tak doufám, že tento areál zůstane průmyslovým i nadále. Opravdu nemohu připustit, aby mně v průmyslovém areálu naší společnosti někdo diktoval, jakým způsobem ho mám využívat,“ uvedla Klára Sovová, předsedkyně firmy Poirot, která chce Indupark stavět.
Nový územní plán by měl být schválený do konce příštího roku. Město doufá, že se mu podaří investora přesvědčit a později od něj pozemky vykoupit. Společnost Poirot naopak pro veřejnost chystá společné setkání, kde jí chce představit pozitiva projektu.