Zastupitelé Prahy 1 doporučili vedení městské části, aby dál usilovalo o noční zákaz vjezdu všech motorových vozidel do části Starého Města. Koncem listopadu vyvolalo osazení zákazových značek do vybraných ulic spor s magistrátem a vedlo k jejich rychlému zneplatnění a zrušení zákazu. Zastupitelstvo městské části ve svém usnesení uznalo, že Praha 1 o chystaném zákazu dostatečně neinformovala, považuje však za důležité omezit noční hluk v historickém centru.
Zastupitelé Prahy 1 podpořili snahu radnice o noční zákazy vjezdu. Primátora obvinili ze zvůle
Zastupitelé konstatovali, že zákaz vjezdu v čase 22 až 6 hodin je coby místní úprava provozu v kompetenci silničního úřadu Prahy 1 a doporučili jeho realizaci. Radnice koncem listopadu zdůvodnila rozmístění značek snahou omezit noční hlučné jízdy aut ulicemi Starého Města a v tom ji zastupitelstvo podpořilo – radě v usnesení uložilo usilovat o snížení hlukové zátěže a zajištění nočního klidu v Praze 1 všemi dostupnými prostředky.
V usnesení na návrh radního Richarda Bureše (ODS) zastupitelé připustili, že při přípravě původního opatření nebyla nad rámec běžného úředního postupu dostatečně informována veřejnost, orgány Prahy 1 ani hlavní město.
Na jednání zastupitelů první městské části zněla však také kritika na adresu pražského primátora Bohuslava Svobody (ODS). Ten nechal zákazové značky bezprostředně po jejich rozmístění zneplatnit. Někteří zastupitelé obvinili Svobodu z protiprávního jednání. Dopravní opatření jsou v kompetenci přenesené státní správy, která sice fyzicky sídlí v budovách samospráv, ale spadá pod státní orgány a volení komunální politici na její rozhodování nemají mít žádný vliv. „Přelepení značek oranžovou izolepou byla pouhá zvůle,“ prohlásil zastupitel Prahy 1 Pavel Marc (Zelení).
I přes kritiku nedostatečného informování jsou zastupitelé městské části ve snaze dopravními zákazy omezit noční hluk na Starém Městě vesměs jednotní. Radní Prahy 1 pro dopravu Vojtěch Ryvola (ANO) již dříve uvedl, že úřad opatření znovu připraví s doplněním podkladů, které v něm podle magistrátního odboru chyběly. Podle přezkumného rozhodnutí nebylo z odůvodnění například patrné, co zákaz odůvodnilo. Zastupitel Filip Lachmann (Praha 1 sobě) to s ohledem na dlouhou historii mediálně zdokumentovaných pokusů situaci v místě zlepšit označil za úsměvné.
Zastupitelé také diskutovali o tom, zda zákaz vjezdu nerozšířit i na vozy taxislužby, které v okolí Dlouhé při čekání na zákazníky často krouží a troubí na sebe. Ryvola řekl, že preferuje měkčí variantu, kterou by po nějaké době radnice vyhodnotila a zvážila zpřísnění. Vedoucí odboru dopravy Prahy 1 Ludvík Czital upozornil, že k širšímu omezení by byly potřeba důkazy o tom, že taxikáři hluk způsobují. „Nejsme teď ve fázi, kdybychom tyto podklady měli,“ poukázal.
„Horká“ fáze sporu o zákazové značky zabrala pouhé dva dny. Praha 1 nechala dopravní značky zákaz vjezdu všech motorových vozidel s dodatkovou tabulkou omezující platnost na dobu od 22 do 6 hodin s tím, že zákaz neplatí pro místní obsluhu, rozmístit 23. listopadu. Primátor Svoboda druhý den prohlásil, že magistrát o kroku městské části nevěděl, nechal značky zneplatnit a magistrátní odbor dopravy zahájil přezkum, po němž zákaz zrušil. Zákaz vjezdu se má týkat oblasti severně od Dlouhé, východně od Pařížské a západně od Revoluční ulice.
Při zavedení zákazu argumentovala radnice Prahy 1 hlukem aut lidí, kteří se projíždějí ulicemi. Terčem zákazu byli podle radního Ryvoly především mladíci, kteří jezdili v okolí Dlouhé ulice v silných vozech či tam pořádali závody.