TÉMA

Železniční koridory

Z nádraží v Roudné naposledy odjely vlaky. Starou trať nahradí rychlá přeložka, nejdřív je ale výluka

Po pouhých dvou měsících začala opět výluka na železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic. Správa železnic při ní dokončí novou přeložku tratě z Doubí u Tábora do Soběslavi. Až výluka po devíti dnech skončí, bude se již jezdí po ní. Přeložka se zdaleka vyhýbá obci Roudná, která se proto musela po 151 letech s železnicí rozloučit.
2. 9. 2022|

Vlaky vyjíždějí na modernizovanou trať Praha–Tábor. I po desetiletích prací jsou však na mapě koridorů bílá místa

Končí jedna z největších akcí poslední doby na železničních koridorech. Vlaky se vracejí na trať mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Vznikla vlastně zcela nová trať dlouhá dvacet kilometrů. Zároveň je to takový předčasný dárek k třicetinám koridorů. Letos se završí třicátá sezona jejich modernizace, aniž by bylo vše hotovo (a to přesto, že některé úseky se předělávají již podruhé). Za uvedené tři dekády ani zdaleka nebylo vše tak ukázkové jako nyní zprovozněný úsek severně od Tábora, který je dvoukolejný a s rychlostí až 160 kilometrů za hodinu a výhledově i dvoustovkou. Jsou i „koridory“ jednokolejné, kde se jezdí sotva osmdesátkou.
1. 7. 2022|

Praha má novou železniční zastávku Zahradní Město. V budoucnu by měla trať vést i na letiště

Cestující po pražské železnici mohou od pátku využívat novou stanici Praha - Zahradní Město, která je součástí nového přestupního terminálu. Na pražském hlavním nádraží se pak nově prodlouženým podchodem dostanou z centra města až na Žižkov. Obě stavby v pátek slavnostně otevřela Správa železnic. Na hlavním nádraží pokračuje také rekonstrukce historické Fantovy budovy.
24. 9. 2021|

Co svede deset záchytných parkovišť? Středočeští lídři debatovali o dopravě v kraji

Dopravní komplikace ve středních Čechách – především ve spojení na Prahu, kam mnozí zajíždějí do práce – by středočeští volební lídři řešili výstavbou nových záchytných parkovišť, větším využíváním železnice i podporou cyklistiky. Za důležité pak považují dobudování dálniční sítě včetně vnějšího pražského okruhu a úpravu rozpočtového určení daní, která by kraji vynesla víc peněz na silnice II. a III. tříd.
25. 9. 2020|