TÉMA

OHL ŽS

Na největší olomoucké sídliště už jezdí tramvaje. Nová trať stála skoro 470 milionů

Na nejlidnatější olomoucké sídliště Nové Sady začaly v úterý jezdit tramvaje. Stavba nové trati probíhala dvacet měsíců a stála 469 milionů korun. Zakončena je úvratí, mohou ji tak obsluhovat pouze obousměrné tramvaje. Po novém úseku zatím jezdí výlukové linky X3 a X5, a to kvůli pracím u hlavního nádraží, kde se opravují koleje a buduje napojení tramvají k nové vozovně, a také kvůli opravě železničního přejezdu v Pavlovičkách.
1. 11. 2022Aktualizováno1. 11. 2022|

V Litvínově se otevřel nový most přes Mezibořskou ulici. Jeho stavba trvala rok a půl

V Litvínově se ve čtvrtek po sedmnácti měsících stavebních prací otevřel nový most přes Mezibořskou ulici. Jde o součást páteřní komunikace zhruba dvacetitisícového města na severu Čech. Kvůli demolici původního mostu a výstavbě nové konstrukce byla doprava vedena přes objízdné trasy. Náklady se vyšplhaly na 133,8 milionu korun, sdělila za město Jitka Pavlíková.
9. 6. 2022|

Deset let a 43 výroků aneb Proměny pohledu na modernizaci dálnice D1

Modernizace téměř 160 kilometrů dálnice D1 je u konce. Na dálnici se od Benešovska po Brněnsko pracovalo osm a půl roku, předtím se ještě dva roky celá akce připravovala. Byla to oprava, která ztrpčovala cestu mezi Prahou a Brnem desetitisícům řidičů denně, bylo to také velké politikum – a to nejen tehdy, když napadl „kalamitní sníh“. Výběr výroků politiků, silničářů i stavbařů připomene některé dramatické okamžiky i to, jak se vyvíjel pohled na mnohaletou modernizaci.
2. 10. 2021|

Modernizace D1 v číslech: Nejrychleji se pracovalo u Ostrovačic, nejlaciněji u Lokte

Končí modernizace dálnice D1. Trvala déle než osm let, oproti původním plánům se protáhla o tři roky. Stát za ni zaplatil téměř dvacet miliard korun bez DPH (s ní ještě o čtyři miliardy více). Časově i finančně nejnáročnější byla rekonstrukce úseku Humpolec – Větrný Jeníkov, kde načas práce úplně ustaly a měnil se zhotovitel. V přepočtu na kilometr však zaplatil stát nejvíce za rekonstrukci šesti kilometrů nad Velkým Meziříčím, kterému dominuje vysoký most.
2. 10. 2021|

Modernizace D1 po devíti letech skončila. Jízda je teď klidnější, trvalo to ale déle, než mělo

Modernizace dálnice D1 skončila, alespoň z pohledu řidičů. Znamená to dvě věci. Jednak se teď cestování mezi Prahou a Brnem obejde bez dlouhých zúžení, která v nejnáročnějších obdobích zabírala i čtvrtinu celé trasy. A jednak se konečně jezdí plynule po novém povrchu. Modernizace začala v roce 2013, o rok později, než ministerstvo dopravy původně plánovalo, a končí s tříletým zpožděním. Cestu od tankodromu přes takzvaný „Ťokův průsmyk“ k přijatelně hladké dálnici lemovala zdržení s výběrovými řízeními, ale i problémy se zhotoviteli během stavby.
2. 10. 2021|

Za dva týdny začne stavba projektů Tomkovo náměstí a Rokytova, ŘSD předalo staveniště

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ve středu předáním staveniště zahájilo budování dalších dvou částí velkého městského okruhu v Brně. Stavby s názvem Tomkovo náměstí a Rokytova navazují na Husovický tunel, po vybudování významně odlehčí přetíženým ulicím Svatoplukova a Rokytova a také křižovatce ulic Provazníkova a Karlova od dopravy směřující na sídliště Vinohrady a Líšeň. Hotovo má být v červenci 2024, náklady činí 2,35 miliardy korun bez daně. Stavba patří k nejnáročnějším v republice, sdělil ředitel ŘSD Radek Mátl.
23. 6. 2021|

V Havířově se otevřelo opravené přednádraží. Je z něj moderní dopravní uzel

V Havířově byl v pátek uveden do provozu kompletně přebudovaný prostor před vlakovým nádražím. Vznikl moderní přestupní terminál s krytými zastávkami a koridory pro chodce, kromě toho je pro řidiče připraveno až 134 parkovacích míst. Přestavba přišla na 117 milionů korun, z čehož až 90 procent zaplatí dotace, řekl havířovský primátor Josef Bělica (ANO).
5. 2. 2021|

Stavba další části tramvajové trati v Olomouci začne v březnu. Město vybralo zhotovitele

V březnu by měla začít stavba další části tramvajové trati, která povede přes lidnaté sídliště Nové Sady. Výběrové řízení na zhotovitele vyhrála společnost TT Nové Sady –Povel II, kterou tvoří firmy OHL ŽS Brno a IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Zakázka má hodnotu 469 milionů korun. Rada města už schválila uzavření smlouvy.
13. 1. 2021|