TÉMA

Martin Drápal

Rizikové přejezdy, přecházení přes koleje. Na železnicích letos zemřelo přes 150 lidí

Na českých železnicích zemřelo od začátku roku 155 lidí. Data ukazují, že příčinou tragédií bývá nepozornost řidičů i pěších či nebezpečné přecházení přes koleje, často však i dobrovolné ukončení života. Správa železnic (SŽ) proto na všechny situace cílila svou kampaň.
29. 10. 2024|

Policie navrhla obžalovat řidiče kamionu za srážku s vlakem na přejezdu v Olomouci

Policisté navrhli obžalovat pětašedesátiletého řidiče polského kamionu za loňský střet s vlakem na přejezdu v olomoucké části Bělidla. Za obecné ohrožení z nedbalosti mu hrozí až osm let vězení. Kamion při říjnovém střetu narazil do palivové nádrže vlakové soupravy a vozy vzápětí pohltil mohutný požár. Při srážce bylo několik lidí lehce zraněno. Škodu policie vyčíslila na více než třicet milionů korun. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací bez závor, která podle inspekce byla v době kolize v činnosti.
8. 3. 2024|

Provoz na trati Praha–Kolín v pátek přerušila nehoda, po desáté hodině večer byl obnoven

Provoz na frekventované železniční trati Praha - Kolín v pátek večer zhruba na dvě a půl hodiny přerušil střet vlaku s člověkem. Nehoda se stala mezi Běchovicemi a Úvaly. Sražená žena na místě zemřela. Na Twitteru o tom informovali pražští záchranáři. Krátce po 22:00 byl provoz obnoven, uvedly na svém webu České dráhy (ČD).
6. 1. 2023Aktualizováno6. 1. 2023|

Škoda po vykolejení manipulačního vlaku v Bohumíně přesáhne 25 milionů korun

V Bohumíně na Karvinsku vykolejil ve středu odpoledne manipulační vlak. Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Podle Drážní inspekce přesáhne škoda 25 milionů korun. Trať na místě měla být omezená do jedenácté hodiny večer.
13. 7. 2022Aktualizováno13. 7. 2022|

Na chybující strojvedoucí by měla dohlížet technika, zavedení nového zabezpečovače však potrvá ještě dlouho

Strojvedoucí se po sérii mimořádných událostí na železnici ocitli ve středu pozornosti politiků i odborné veřejnosti. Chystá se pro ně zpřísnění podmínek, avšak generální ředitel Správy železniční dopravní cesty připustil, že nelze vše házet jenom na ně. Problém je i na straně infrastruktury, která stále nemá nejnovější evropský zabezpečovací systém. Sami strojvedoucí si pak stěžují i na pracovní podmínky, podle předsedy jejich odborů bývá obvyklou obětí zpoždění vlaků jejich přestávka. Dění na české železnici se věnovalo úterní Interview ČT24 i pořad 90' ČT24 se zástupci SŽDC, Drážního úřadu, Drážní inspekce i odborů.
7. 3. 2019|