TÉMA

Kývalka

Začalo rozšiřování D1 u Brna. Zúžením

Dopravní situace v Brně se pro řidiče nadále zkomplikuje. Začíná totiž plánované rozšiřování dálnice D1 na šest pruhů, které zřejmě výrazně a na delší dobu zatíží provoz kolem jihomoravské metropole. Silničáři v úterý začali pracovat na kilometr a půl dlouhém úseku mezi exity 194 a 196, celkově se má ale rozšiřování týkat třiceti kilometrů dálnice. Provoz ve dvou pruzích v obou směrech zůstane během prací zachován. Policisté kvůli stavbě posílili hlídky přímo na místě a rozšířili dálniční oddělení v Chrlicích.
1. 8. 2023Aktualizováno1. 8. 2023|

ŘSD kontroluje modernizované části D1, končí lhůta pro reklamace. U Ostrovačic budou nutné opravy

Blíží se konec záruční lhůty některých modernizovaných úseků dálnice D1 a Ředitelství silnic a dálnic se zaměřilo na jejich stav. Mezi 178. a 182. kilometrem musí řidiči počítat s omezeními, protože silničáři několik závad našli. Šéf ŘSD i ministr dopravy však ujistili, že neohrožují bezpečnost a vesměs považují stav rekonstruované dálnice za dobrý.
14. 6. 2023|

Praha v půlce měsíce uzavře centrum pro uprchlíky. Fiala chce s Hřibem ještě jednat

Praha k 15. červnu uzavře Krajské asistenční centrum pro ukrajinské uprchlíky ve Vysočanech. Po jednání krizového štábu hlavního města to řekl primátor Zdeněk Hřib (Piráti). Vzhledem k nedostatku ubytovacích kapacit podle něj nemá smysl, aby se v metropoli registrovali další běženci. Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický (ČSSD) varoval, že pokud Praha k ohlášenému kroku skutečně přistoupí, své centrum zavře i Pardubický kraj. Premiér Petr Fiala (ODS) ve středu večer řekl, že je ochotný s Hřibem o situaci uprchlíků v hlavním městě jednat za přítomnosti ministra vnitra Víta Rakušana (STAN).
1. 6. 2022Aktualizováno1. 6. 2022|

Deset let a 43 výroků aneb Proměny pohledu na modernizaci dálnice D1

Modernizace téměř 160 kilometrů dálnice D1 je u konce. Na dálnici se od Benešovska po Brněnsko pracovalo osm a půl roku, předtím se ještě dva roky celá akce připravovala. Byla to oprava, která ztrpčovala cestu mezi Prahou a Brnem desetitisícům řidičů denně, bylo to také velké politikum – a to nejen tehdy, když napadl „kalamitní sníh“. Výběr výroků politiků, silničářů i stavbařů připomene některé dramatické okamžiky i to, jak se vyvíjel pohled na mnohaletou modernizaci.
2. 10. 2021|

Modernizace D1 po devíti letech skončila. Jízda je teď klidnější, trvalo to ale déle, než mělo

Modernizace dálnice D1 skončila, alespoň z pohledu řidičů. Znamená to dvě věci. Jednak se teď cestování mezi Prahou a Brnem obejde bez dlouhých zúžení, která v nejnáročnějších obdobích zabírala i čtvrtinu celé trasy. A jednak se konečně jezdí plynule po novém povrchu. Modernizace začala v roce 2013, o rok později, než ministerstvo dopravy původně plánovalo, a končí s tříletým zpožděním. Cestu od tankodromu přes takzvaný „Ťokův průsmyk“ k přijatelně hladké dálnici lemovala zdržení s výběrovými řízeními, ale i problémy se zhotoviteli během stavby.
2. 10. 2021|

U Mirošovic končí oprava dálnice D1. Na dokončení celé modernizace má ŘSD termín 3. října

Končí omezení dopravy na dálnici D1 u Mirošovic. Ve směru na Prahu již se jezdí bez omezení, na Brno zmizí poslední zpomalení v pondělí dopoledne. Při slavnostním ukončení modernizace uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl, že do konce srpna skončí i na zbylých úsecích obousměrný provoz v jednom jízdním pásu a poslední omezení zmizí z D1 do 3. října.
1. 8. 2021Aktualizováno1. 8. 2021|