TÉMA

Diesel

Desetitisíce Poláků umírají kvůli smogu. Krakov zakáže staré kotle, Varšava omezí vjezd starším vozům

V Polsku zemře každý rok předčasně kvůli smogu až padesát tisíc lidí. Zdrojem znečištění jsou hlavně neekologické kotle na tuhá paliva. Za posledních pět let se jich za šetrnější variantu podařilo vyměnit zhruba milion, asi dvaapůlkrát tolik jich ale v domácnostech stále zůstává. Ekologičtí aktivisté varují, že v dotačním programu došly peníze a modernizace se zastaví. Nová polská vláda slibuje nápravu a snaží se odblokovat unijní peníze. Velká polská města mezitím plánují vlastní opatření.
31. 1. 2024|

Při koupi auta řeší zákazníci spotřebu více než dříve. Zájem je i o benzinové vozy

Kvůli současné situaci na trhu s pohonnými hmotami řeší řidiči spotřebu vozů více než dříve. Patrné je to i při koupi auta. Pokud se totiž lidé například chystají koupit starší vůz, ptají se podle prodejců častěji právě na spotřebu. Vyšší zájem pak prodejci zaznamenali i u benzinových vozů.
5. 5. 2022|

Autoškoly zdraží o tisíce korun kvůli růstu cen pohonných hmot

Dražší kurzovné nebo speciální palivové příplatky. Autoškoly budou reagovat na rostoucí ceny pohonných hmot zdražováním, uvedla pro Českou televizi Asociace autoškol. Lidem, kteří už kurzy navštěvují, se částka většinou nezmění, nově registrovaní ale zaplatí i několik tisíc korun navíc.
12. 3. 2022|

Britové si nabíjí elektromobily v první velkokapacitní stanici. Budou prý po celé zemi

Ve Velké Británii otevřeli první velkokapacitní stanici pro elektromobily. Doba nabití je zhruba 20 minut, umožňuje to vysoký výkon 350 kW. Firma Gridserve plánuje do pěti let vybudovat síť po celé zemi. Mimo jiné tím reaguje na vládní rozhodnutí definitivně ukončit v zemi prodej všech benzinových a dieselových aut v roce 2030.
11. 12. 2020|
Skandál Volkswagenu

Volkswagen musí odškodnit majitele vozů s upraveným softwarem, rozhodl německý soud

Německý koncern Volkswagen (VW) musí zákazníkům, kteří mají auto dotčené manipulací s emisemi, vyplatit za vůz náhradu. Výrobce ale může výkupní částku snížit podle počtu kilometrů, které autem zákazníci ujeli, rozhodl v pondělí německý nejvyšší soud v Karlsruhe. Po tomto verdiktu koncern oznámil, že chce ukončit soudní spory s majiteli vozů, které mají upravený naftový motor. Výše odškodnění, které bude Volkswagen vlastníkům aut přiznávat, bude zohledněna případ od případu. Na odškodnění čekají i čeští klienti. Podle advokátní kanceláře BBH, která je u soudu zastupuje, se jedná ale o přelomové rozhodnutí soudu. Mediální zástupce zastoupení VW v ČR pak tvrdí, že rozhodnutí se netýká českých zákazníků.
25. 5. 2020Aktualizováno25. 5. 2020|