TÉMA

D56

Kamion, z něhož se vysypaly klády na dálnici, byl přetížený o 13 tun

Nákladní vozidlo s kulatinami, které zapříčinilo čtvrteční tragickou nehodu na dálnici D56 u Ostravy, bylo přetížené. Náklad byl těžší zhruba o 13 tun, uvedla v pátek policie. Šedesátiletý muž, který při nehodě utrpěl vážná zranění, v nemocnici zemřel. Policie proto nyní případ vyšetřuje jako usmrcení z nedbalosti.
12. 12. 2025Aktualizováno12. 12. 2025|

Na D56 u Ostravy bouralo několik aut, jeden člověk zemřel

Provoz na dálnici D56 u Ostravy od rána komplikuje vážná nehoda u Paskova. Zranilo se při ní pět lidí, jeden člověk v důsledku vážných zranění zemřel v nemocnici. Dálnice musela být kvůli vysypanému dřevu z nákladního auta obousměrně uzavřená. Před 17:00 se na dálnici podařilo zprovoznit jeden pruh ve směru na Ostravu, informovalo Národní dopravní informační centrum. Nyní se tak po dálnici jezdí jedním pruhem v každém směru.
11. 12. 2025Aktualizováno11. 12. 2025|

Rok 2021 obohatil dálniční síť o téměř 47 kilometrů, začalo se stavět dalších více než sedmdesát

V roce 2021 Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo 46,5 kilometru nových dálnic. Tři čtvrtiny z této délky vznikly na východě Čech v blízkosti Hradce Králové, zhruba osm kilometrů připadlo na severozápad Čech a jen tři nové dálniční kilometry přibyly na Moravě. V příštím roce slibují silničáři dalších 25,5 kilometru dálnic. Bude to podstatně menší délka než letos, navíc ji takřka celou „spolykají“ vlastně jen dvě stavby. Roky 2021 a 2022 představují také roky dvou velkých modernizací D1. Ta, která se týkala úseku od středních Čech až na Brněnsko, letos skončila, příští rok začne rozšiřování úseku u Brna na šest pruhů.
30. 12. 2021|

Lidé blokovali silnici mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem. Chtějí bezplatný souběžný úsek dálnice

Starostové a zástupci obcí a měst ležících podél dálnice D56 mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem v Žabni symbolicky blokovali dopravu na souběžné silnici. Chtěli tak upozornit na situaci, kdy spousta řidičů zpoplatněnou dálnici objíždí přes okolní obce, což tam zhoršuje bezpečnost obyvatel, znečišťuje ovzduší a zvyšuje hluk.
19. 11. 2020|

Obce u dálnice mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem usilují peticí o její vyjmutí z placených úseků

Už pět tisíc lidí podepsalo petici za zrušení dálničního poplatku mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem. Řada řidičů není ochotná za dálnici platit, a cestu si tak krátí přes okolní obce, kde je pak neúměrná dopravní zátěž.
8. 9. 2020|
Doporučujeme

Proč to šlo a proč to nejde? Nejvíc kilometrů dálnic vzniklo v 70. a nultých letech, jinak se v Česku paběrkovalo

Dálnice se u nás v různých dekádách stavěly i nestavěly, stavěly více či méně, někdy vůbec a nakonec se všichni vymlouvali na všechny, když vysvětlovali, proč se slibuje, že se bude stavět a nestavělo se. Cimrmanovské střídání fáze očekávání s fází zklamání je u výstavby dálnic v Československu a Česku příznačné a revoluce na něm vlastně nic nezměnila. I když důvody, proč to nejde, byly za socialismu a za kapitalismu trochu jiné.
25. 11. 2019Aktualizováno30. 11. 2019|
Načítání...