Hilton má zájem o Alžbětiny lázně v Karlových Varech, začne jednání o podmínkách

Zástupci hotelového řetězce Hilton na středečním zastupitelstvu Karlových Varů potvrdili svůj zájem provozovat Alžbětiny lázně. Poslední městské lázeňské zařízení v krajském městě je dlouhodobě ve ztrátě a potřebuje výrazné investice. Hilton by chtěl v Alžbětiných lázních dobudovat ubytovací zařízení, aby mohly sloužit jako plnohodnotný lázeňský hotel. Zastupitelstvo uložilo vedení města jednat o dalším využití těchto lázní.

Nezávislý konzultant hotelových řetězců Tomáš Longa, který na aktuálním zastupitelstvu záměr představil, uvedl, že nejvyužívanější formou aktivit Hiltonu je, že sežene národního nebo nadnárodního investora, který zaplatí investice do budovy a Hilton hotel následně provozuje.

„Karlovy Vary mají velký potenciál. Hilton by chtěl využít i horkého pramene, který Alžbětiny lázně využívají. A lázeňské služby by měly i nadále zůstat. Za jakých podmínek, ale bude záležet na dalších jednáních,“ nastínil Longa. 

Podle primátorky Karlových Varů Andrey Pfeffer Ferklové (ANO) město na investice nebude mít peníze. Zájem Hiltonu podle ní ukazuje, že je město atraktivní. „To je pro mě ta hlavní zpráva a musíme začít jednat,“ uvedla. Vyloučeno není ani to, že by budova zůstala v majetku města. Město jako vlastník by ale těžko hledalo prostředky na investice. Stejně tak je proto možný i prodej.

„My momentálně vyjadřujeme zájem. V momentě, když budeme mít i náznak, že by zájem byl i z vaší strany, nastupuje armáda architektů, ekologů a dalších lidí, kteří připraví projekt. Ale jsme na začátku. Podle nás je objekt zajímavý, je dobrá doba a můžeme nahradit klienta, který z města odešel,“ uvedl Longa.

Přístup k veřejným lázeňským službám by měl zůstat zachován

Někteří zastupitelé ale požadovali, aby zůstaly zachovány veřejné lázeňské služby. To Longa nijak nevyvracel a řekl, že přístup k těmto službám budou mít obyvatelé města i nadále.

Primátorka však připomněla, že Alžbětiny lázně už nemají s lázeňstvím moc společného. „Lázeňský pobyt je komplex služeb, dodržujete lázeňský režim, ubytování, stravu, procházky a podobně. Není to o tom, že dostaneme předepsanou rehabilitaci,“ uvedla Pfeffer Ferklová.

Podle předsedkyně představenstva Alžbětiných lázní Hany Žákové lázeňské zařízení poskytuje ročně procedury pro více než dvacet tisíc lidí. Zachování dostupné péče pro místní obyvatele je podle ní nezbytné.

Jeden ze zaměstnanců Alžbětiných lázní na zastupitelstvu upozornil, že pokud by se zařízení změnilo v hotel, velká část pacientů by přišla o tyto zdravotní služby. Připomněl, že Alžbětiny lázně jsou i kulturním stánkem nebo také vhodným místem pro praxi mediků.

Město nemá ani na základní opravy

Náměstek primátorky Miroslav Vaněk (Karlovaráci) ale zdůraznil, že už nyní má městská akciová společnost ztrátu 130 milionů a dál poroste. A město nemá ani na základní opravy, natož na investice za víc než miliardu.

Alžbětiny lázně jsou poslední lázeňské zařízení ve městě, které je v rukou samosprávy. V posledních letech město doplácí jen na provoz 20 milionů korun ročně. Chybí tak peníze na nutné investice, hlavně na zlepšení energetické náročnosti budovy, která byla původně postavena na počátku 20. století jen pro letní provoz. Město vlastní ještě Zámecké lázně, ty ale dlouhodobě pronajímalo a nyní hledá znovu nájemce.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 1 mminutou

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
09:18Aktualizovánopřed 42 mminutami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové.
09:52Aktualizovánopřed 53 mminutami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 2 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 5 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 6 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
před 16 hhodinami

Přes Frýdlantské mosty v Ostravě opět jezdí tramvaje

Dopravní podnik Ostrava (DPO) obnovil tramvajový provoz přes Frýdlantské mosty. Pro cestující městské hromadné dopravy tak po zhruba pěti měsících skončila výluka. Další etapy modernizace dopravního uzlu ale pokračují. Nové nástupiště na náměstí Republiky bude hotové až za několik měsíců.
včeraAktualizovánopřed 16 hhodinami
Načítání...