Oprava nádraží v Hanušovicích je hotová, s pracemi před stanicí chce pokračovat i radnice

V Hanušovicích na Šumpersku skončila oprava vlakového nádraží za 51 milionů korun. Rekonstruovaná budova nyní nabízí větší odbavovací prostory i bezbariérový přístup. Součástí opravy je také nová střecha a zateplení nádraží, které stojí na důležité železniční trati vedoucí z Bludova nedaleko Šumperka do Jeseníku. Hanušovická radnice už chystá úpravy prostoru před nádražím, který teď i kvůli neopraveným domům působí zanedbaným dojmem.

Rekonstrukce výpravní budovy v Hanušovicích začala v roce 2019. „Do plánu investic byla zařazena především z důvodu poměrně vysokého počtu cestujících, kteří denně projdou touto frekventovanou přestupní stanicí,“ řekl mluvčí Správy železnic (SŽ) Dušan Gavenda.

Oprava nemovitosti byla podle SŽ nutná i kvůli tomu, že v ní bylo instalováno nové sdělovací zařízení. „Zrekonstruovaná výpravní budova tedy slouží jak pro potřeby cestujících a dopravců, tak pro zabezpečení drážního prostoru,“ dodal mluvčí.

Budova nádraží v Hanušovicích má opravenou fasádu, která dostala původní podobu z přelomu 19. a 20. století. Nová jsou také všechna okna a dveře, opraveno bylo zastřešení prvního nástupiště a okolní prostory. Součástí rekonstrukce bylo rozšíření odbavovací haly a zajištění přístupu do budovy i pro lidi se sníženou schopností pohybu a orientace.

Oprava nádraží je impulzem pro město

Starosta Hanušovic Marek Kostka (nestr.) řekl, že nádražní budova si důkladnou rekonstrukci zasloužila. „Byl už nejvyšší čas. Je to další impulz, abychom to tady celé dali dohromady,“ uvedl. Radnice teď nechá opravit prostranství před nádražím. „Už se projektuje jeho celková revitalizace, jejíž součástí bude autobusové nádraží, klidová zóna a parkoviště. Bude to jedno z velmi hezkých míst v Hanušovicích,“ uvedl Kostka.

Radnice zároveň jedná s majiteli budov v okolí nádraží, které také vyžadují rekonstrukci. V budovách jsou byty, starý dům před nádražím dříve fungoval jako hotel a nyní je v něm večerka a bar. „S větší částí (majitelů nemovitostí) jsme domluveni, že by se to tady opravilo,“ tvrdí starosta. Příští rok by měla být zahájena rekonstrukce dvou bytových domů v sousedství nádraží.

Nová horská železnice

V předchozích letech byla zmodernizovaná i celá trať z Bludova do Jeseníku. Rekonstrukce jejího třicetikilometrového horského úseku z Hanušovic do Jeseníku začala v červenci 2015 a skončila o dva roky později. Stála celkem 840 milionů korun.

Na trati podle náměstka generálního ředitele SŽ Mojmíra Nejezchleba teď zbývá dokončit několik menších investic. Opraveny budou výpravní budovy v Ostružné, Jindřichově na Moravě, nástupiště v Potůčníku, zastávka Lipová-lázně, zvýší se i zabezpečení některých železničních přejezdů.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 4 hhodinami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
09:52Aktualizovánopřed 6 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 7 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
09:18Aktualizovánopřed 8 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 10 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 12 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 14 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
před 23 hhodinami
Načítání...