Odbavování cestujících stále vázne. Arriva v Libereckém kraji dostane pokutu

Za neplnění smlouvy dostane společnost Arriva v Libereckém kraji pokutu. Vlaky už většinou jezdí podle jízdních řádů, ale firma má stále problémy s odbavovacím systémem. Vlakům navíc chybí informační systém v češtině, spousta z nich má stále německé nápisy. Vedení kraje očekává, že nejpozději do poloviny ledna bude vše fungovat tak, jak má. V opačném případě hejtmanství zváží odstoupení od smlouvy.

Vlak společnosti Arriva
Zdroj: ČTK Autor: Michaela Říhová

Arriva v Libereckém kraji zajišťuje rychlíkové spoje z Tanvaldu na Prahu a z Nového Boru na Kolín, které objednává ministerstvo dopravy. Zajišťuje i regionální vlaky z Liberce přes Turnov a Starou Paku do Lomnice nad Popelkou a mezi Tanvaldem a Železným Brodem.

Hejtman Libereckého kraje Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj) řekl, že současný stav je pro něj velkým zklamáním. „Pokud na některých spojích není dopravce schopen prodat jízdenky, neměl by za své výkony v takovém případě dostat zaplaceno,“ dodal.

V minulosti kraj pokutoval i České dráhy

Kraj bude po Arrivě vymáhat za nedodržování smlouvy sankce. „V případě neplnění smluv je uplatňujeme vůči všem dopravcům a budeme tak postupovat i v tomto případě,“ ujistil náměstek hejtmana pro dopravu Jan Sviták (Starostové pro Liberecký kraj).

V minulosti tak kvůli neplnění smluv vyměřil kraj milionové pokuty i Českým drahám; statisíce platili za nedodržovaní jízdních řádů nebo kvalitu vozidel také autobusoví dopravci.

„Nedodržování jízdních řádů a další potíže na rychlíkovém spojení budeme řešit s ministerstvem dopravy, které si tyto spoje u Arrivy objednalo a platí je,“ doplnil hejtmanův náměstek.

Problémy jsou i na Ústecku, i když si kraj Arrivu neobjednal

Problémy společnosti Arriva se dotkly i sousedního Ústeckého kraje. Zajíždí tam totiž některé spoje objednané Libereckým krajem nebo ministerstvem dopravy. „Jednalo se spíše o zpoždění než výpadky spojů,“ uvedl mluvčí Ústeckého kraje Martin Volf.

Žádné sankce však kraj uplatňovat nebude, s dopravcem totiž smlouvu nemá. Na železnici v Ústeckém kraji od poloviny prosince provozuje linky sedm dopravců namísto původních tří. Změnil se jízdní řád, cestující si už také nemohou koupit zpáteční jízdenku u Českých drah.