Frankfurtský autosalon sází na ekologii, svůj první elektromobil představila i Škoda

Začíná autosalon ve Frankfurtu. Má sice méně vystavujících, novinek je ale i tak dost, zejména u vozů poháněných elektřinou. Jedním z nich je i první elektromobil od Škody Auto, model Citigo iV, který se má stát nejdostupnějším elektroautem na českém trhu.

Na novinku automobilka v úterý také spustila předobjednávky. Prvních 500 zákazníků, kteří si vůz závazně objednají, získá navíc bezplatné nabíjení ve veřejné síti skupiny ČEZ po dobu jednoho roku.

Nabídku elektrifikovaných modelů značky Škoda doplňuje také vůz Superb iV s plug-in hybridním ústrojím, který bude k dispozici na přelomu letošního a příštího roku.

Škodovka chce na zákazníky mířit hlavně cenou, právě ta byla dosud vedle dobíjecí infrastruktury hlavní překážkou většího rozšíření elektromobilů v Česku. V tuzemsku jich je v současnosti registrovaných kolem třech tisíc. Benzinové Citigo už nebude automobilka nabízet.

Volkswagen chce příští rok prodat 150 tisíc elektromobilů

I mateřská německá automobilka Volkswagen cílí na elektrická vozidla – plánuje jich v příštím roce celosvětově prodat 150 tisíc. A od roku 2025 chce tento počet zvýšit na více než jeden milion ročně, jak oznámila na autosalonu.

Na prodejích se mají výrazně podílet elektromobily nové řady ID vyvinuté na speciální koncernové platformě pro elektromobily. Konkrétně ve Frankfurtu má světovou premiéru sériový model ID.3. Na trh by se měl dostat v polovině příštího roku s cenou nepřevyšující 30 tisíc eur, tedy asi 770 tisíc korun. Dojezd vozu je, v závislosti na použité baterii, až 550 km.

Vedle toho Volkswagen představil i poslední verzi elektrického Golfu a také nový malý elektrický e-up!, který je sesterskou verzí elektrické Škody Citigo. 

Novinkou je i nové logo Volkswagenu. Je kruhové s písmeny VW, má plochý dvourozměrný design, je jasnější a má symbolizovat přechod značky k elektromobilitě. Jedna z největších rebrandingových kampaní na světě má být dokončená do poloviny roku 2020.

Novinky jsou k vidění až do 22. září

Autosalon na výstavišti ve Frankfurtu odstartoval v úterý pro odbornou veřejnost, od čtvrtka do 22. září je přístupný všem. Počet vystavovatelů se letos proti předchozímu ročníku před dvěma lety snížil o pětinu na osm set, protože řada automobilek nemá zájem se prezentovat na tradičních autosalonech. Automobilky tak letos přijedou ze 30 zemí, což je o devět méně než na minulém ročníku. Nejpočetnější reprezentaci má Čína se 79 vystavujícími firmami, vyplývá z údajů organizátorů.

Zatímco na loňské přehlídce v Paříži, se kterou se Frankfurt střídá, byly silně zastoupené francouzské značky, letošní hlavní evropská podzimní výstava je ve znamení německých firem. Kromě už zmíněného Volkswagenu jde o BMW, Mercedes nebo Opel. Z francouzských výrobců má zastoupení Renault a z japonských Honda. Z korejských je přítomná Hyundai, naopak Kia se neúčastní.

Vstupné vyjde na 13 eur ve všední den při pořízení on-line, víkendové vstupné činí 15 eur.