V Šumperku představili jedno z nejmodernějších autobusových nádraží v zemi. Má nová nástupiště, výpravní budovu nebo cyklověž. Stavba za zhruba 160 milionů korun patří k největším investicím v historii města. Původní autobusové nádraží bylo v havarijním stavu.
Šumperk opravil autobusové nádraží. Rekonstrukce je jedním z největších projektů v historii města
Modernizace trvala necelé dva roky, přípravné práce zahájili už v roce 2014. „Původní autobusové nádraží zde bylo z akce Z z roku 1975 a už tomu odpovídalo. Nástupní ostrůvky, co tu byly, hrozily havarijním stavem. Takže jsme chtě nechtě museli přistoupit k rekonstrukci,“ řekl starosta Šumperka Tomáš Spurný (PRO Šumperk).
Na střechách nových nástupišť jsou zasazené rostliny, jejich spodní část pokrývají skleněné tabule s logem města a obrysy významných šumperských staveb. Cestující mají k dispozici bezdrátové internetové připojení nebo několik míst pro bezkontaktní dobíjení mobilních telefonů.
Celý prostor budou po setmění osvětlovat chytré zářivky. „Zapínají se, když projde cestující. Takže celou dobu šetří na deset procent, nesvítí. A jakmile se přiblíží cestující, tak se rozsvítí do plna,“ popsal jednatel firmy Select Systém Jaroslav Hrubý.
První cestující vyjedou z šumperského autobusového nádraží v pondělí.