Ztratila se přirozená struktura času, kterou dětem dávala škola i volnočasové aktivity, konstatuje psycholog

Události komentáře: Rozvolňování (zdroj: ČT24)

Děti v krajích s lepším epidemickým vývojem můžou od úterý znovu navštěvovat střediska volného času a základní umělecké školy. Aktivit venku se může zúčastnit maximálně dvacet lidí. Uvnitř společně mohou být tři. O důležitosti těchto aktivit pro děti diskutovali v Událostech, komentářích místostarosta Skautu Petr Vaněk a psycholog Oldřich Ďurech.

Nové opatření vítá místostarosta organizace Skaut Petr Vaněk. „Pro nás to znamená, že můžeme začít fungovat velmi podobným způsobem, jakým bychom fungovali bez koronaviru. Můžeme začít pořádat aktivity pro kluky a holky ve skautských oddílech na loukách, na zahradách nebo na hřištích,“ říká. 

Pro skauty je zásadní setkávání a společná aktivita – byť bude venku. „Poprvé spolu můžeme vyrazit třeba na půldenní výpravu,“ komentuje Vaněk. Větší svoboda přichází vhod, protože od pondělí se část dětí vrátila do školy.

Rozvolňování může mít zásadní vliv na vývoj dětí, které si zvykly na distanční výuku, komunikaci přes internet a chyběla jim sociální vazba.

Škola je přirozená struktura času, říká psycholog

„Chybí dvě věci – přirozená socializace a možnost kontaktu v přirozeném prostředí nebo vlastní možnost osvojovat každodenně svoje dovednosti. Ztratila se přirozená struktura času, kterou dávala škola a kterou stejně tak dávají volnočasové aktivity,“ popisuje klinický psycholog Oldřich Ďurech.

Podle místostarosty Skautu dopad na duši dětí je významný. „Velmi hraje roli to, jestli mají děti sourozence, nebo jestli jsou samy. Jestli mohou chodit na zahradu (…), jestli bydlí v paneláku,“ říká.