TÉMA

PKP

Řízení polské železnice postihl výpadek, vlaky nabraly dlouhá zpoždění. O kyberútok nešlo

Rozsáhlý výpadek zasáhl devatenáct lokálních center řízení provozu polských drah. Část vlaků po celé zemi nabrala několikahodinové zpoždění, další spoje byly zrušeny. Zasažených je až 820 kilometrů železnice. O kyberútok nešlo, za výpadek se omluvila francouzská společnost Alstom, která polským železnicím dodává systémový software a právě tam došlo k chybě. Podobný výpadek postihl rovněž Itálii, Indii, Pákistán a zřejmě i Singapur, kde Alstom také spolupracuje s místními železnicemi.
17. 3. 2022Aktualizováno17. 3. 2022, 14:32|

První vysokorychlostní trať v Evropě se otevřela před 45 lety. Dnes jsou jich desítky, téměř všechny na bývalém Západě

Vysokorychlostní železnice v Evropě slaví „půlkulaté“ výročí. První úsek trati pro rychlost nad 230 kilometrů za hodinu byl zprovozněn před 45 lety v Itálii. Za tu dlouhou dobu se síť rychlodrah rozrostla na tisíce kilometrů, rozsáhlé funkční vysokorychlostní sítě mají kromě Itálie také Francie, Španělsko a Německo. Další země mají jednotlivé tratě – ale zatím jsou to jen státy někdejšího Západu. Na východ od bývalé železné opony se jezdí přes 230 kilometrů za hodinu jedině v Rusku. Česko po desítkách let diskusí a přešlapování zahájilo faktickou přípravu stavby rychlodrah v minulém desetiletí.
24. 2. 2022|