TÉMA

Nike

Američanům záleží na postojích značek. Prodeje ovlivňují kulturní spory

S blížícími se prezidentskými volbami se ve Spojených státech rychle zvyšuje společenská teplota. Vášně kolem výrazných veřejných témat, jako jsou sexuální menšiny nebo třeba rasismus, se stále častěji promítají i do reklamy. Některé výrazné značky kvůli vyhlašovaným bojkotům finančně ztrácejí, jiné naopak komerčně posilují.
22. 6. 2023|

Opuštění Ruska pomáhá firmám v reputaci. Mnohé z nich ale sliby nedovedly do konce

Poté, co Rusko 24. února zahájilo brutální invazi na Ukrajinu, oznámilo mnoho nadnárodních společností dobrovolné omezení nebo zastavení podnikání v této zemi. Některé z nich, jako například Nestlé nebo PepsiCo, byly k tomuto rozhodnutí donuceny poté, co čelily nátlaku ze strany zaměstnanců, zákazníků i investorů. Z nového výzkumu ale vyšlo najevo, že většina firem, které toto slíbily, zřejmě činnost v Rusku zcela neomezila.
29. 6. 2022|

EU se shodla na sankcích proti Minsku. Sberbank odchází z Evropy

Evropská unie uvalí další balík sankcí na Bělorusko kvůli jeho roli v ruské invazi na Ukrajinu. Ruská banka Sberbank končí podnikání v Evropě. Její klienti začali ve velkém vybírat úspory, regulační úřady v některých zemích začaly připravovat odebrání licencí. Cena plynu v Evropě je na maximu kvůli obavám z dopadu sankcí. USA uvalí dodatečné sankce na Rusko a Bělorusko zaměřené na obranný sektor.
2. 3. 2022Aktualizováno2. 3. 2022, 19:05|

Intel nechtěl využívat práci utlačovaných Ujgurů. Nyní se Číně omlouvá

Americký výrobce čipů Intel se omluvil čínským zákazníkům, partnerům a veřejnosti za své dřívější výroky o západočínské provincii Sin-ťiang. Ty vyvolaly v Číně kritiku ze strany státu i jím ovládaných médií, zazněly také hlasy po bojkotu firmy.
23. 12. 2021|

Čínští sportovci jsou i pod tlakem strany

Čína má na letošní olympiádě v Tokiu nejpočetnější delegaci v historii – 777 lidí, včetně funkcionářů a dalších členů týmu. O medaile zápasí 431 sportovců a momentálně jsou v žebříčku na prvním místě. A jako v každém totalitním systému je jejich sportovní výkon mnohými vykládán jako projev loajality ke straně.
6. 8. 2021|

Z táborů rovnou do továren. Čína nutí Ujgury pracovat pro světové značky, uvádí studie

Čína hromadně přesouvala Ujgury do továren, jež dodávají výrobky světovým značkám. Vyplývá to ze studie Australského institutu pro strategickou politiku. Podle BBC jde o další krok ve snahách Číny o převýchovu příslušníků muslimské menšiny. Organizace označila 27 továren v devíti provinciích, do kterých bylo vysláno 80 tisíc Ujgurů z provincie Sin-ťiang. Někteří do továren putovali přímo z detenčních táborů. Peking to popírá.
4. 3. 2020|

Koronavirus už má skoro pět set obětí. Kvůli nákaze na palubě budou v karanténě tisíce lidí z japonské lodi

Počet nakažených koronavirem v Číně přesáhl 24 300. Mrtvých je už 491. Skokový nárůst nemocných je podle Světové zdravotnické organizace (WHO) způsoben důkladnějšími kontrolami čínských zdravotníků. Nejméně deset nových případů nákazy ohlásilo Japonsko, jsou jimi cestující z výletní lodi, která v pondělí večer zakotvila v přístavu Jokohama v Tokijském zálivu.
5. 2. 2020Aktualizováno5. 2. 2020, 14:38|

Boty místo dopingu? Atletická asociace zkoumá model od Nike, který možná urychluje běžce

Nová běžecká obuv americké společnosti Nike slibuje zvýšení výkonu až o šest procent. Poté, co se model Vaporfly stal populárním i na světových soutěžích, se o něj ale začala zajímat i Mezinárodní asociace atletických federací. Chce rozhodnout, jestli vrcholoví sportovci smějí tyto boty dál nosit. Začali totiž podávat neobvykle dobré výkony. Podle expertů mohou být příčinou karbonová vlákna.
30. 1. 2020|

Celníci zadrželi padělky bot v luxusním obchodě v centru Prahy

Padělky sportovní obuvi odhalili celníci v jednom z luxusních obchodů v ulici Na Příkopě v centru Prahy. Na kontrolu se vydali po anonymním udání adresovaném majiteli ochranné známky. Zabavili celkem 21 párů bot, jejichž originály by stály 800 tisíc korun.
9. 5. 2019|

Just Do It. Firma Nike využila v kampani hráče, který si klekl během hymny, a její boty hoří

Firma Nike slaví 30 let od vzniku svého sloganu „Just Do It“. Do celosvětové reklamní kampaně při této příležitosti angažovala tenistku Serenu Williamsovou, basketbalistu LeBrona Jamese a hráče amerického fotbalu Colina Kaepernicka. Právě on přitom před dvěma lety jako první poklekl během americké hymny před zápasem a spolu s dalšími hráči, kteří se k němu přidali, za to čelil kritice prezidenta Donalda Trumpa. Mnoho Američanů teď na protest boty značky Nike pálí a pod hashtagem #JustBurnIt celou akci sdílí na sítích.
4. 9. 2018|