TÉMA

Fast fashion

Čínský globální e-shop Temu používá žraločí praktiky. Riziko představuje i sběr dat, míní expert

Evropští prodejci čelí silné asijské konkurenci. Unijní trhy čím dál víc ovládají společnosti s takzvanou rychlou módou a dalšími velmi levnými produkty. Čínské společnosti ale často nabízejí nízkou kvalitu a používají nelegální marketingové praktiky. Státy proto chtějí přijít s vyšší regulací.
25. 5. 2024|

Vliv médií i kontrakultury. Kde se vzal fenomén „ošklivých“ vánočních svetrů

Pletený svršek se soby, vánočními ozdobami a stromky či třeba se sněhulákem. Svetry s vánočními motivy se v posledním desetiletí staly velmi oblíbenou součástí svátečního období. Prodávají je nejen fast fashion řetězce a luxusní módní domy, ale i fastfoody či streamovací platformy. S vánočními svetry se pořádají i vánoční večírky či fundraisingové akce. Pletené svršky s motivy Vánoc zpočátku neměly být směšné ani „ošklivé“, pouze kreativní a radostné. Křiklavé a někdy i bláznivé motivy a způsoby provedení se na trhu objevily poměrně nedávno. Podle módní historičky Gail DeMeyereové je pro vánoční svetry charakteristické, že se líbí většině lidí a dokážou je pobavit.
22. 12. 2022|

Největší odkladiště rychlé módy je v Chile, výroba oblečení představuje velký ekologický problém

Říká se jí rychlá móda a odpovídá na touhu některých lidí měnit šatník v závislosti na měnícím se střihu a barvách každé sezony s co nejnižšími nároky na vlastní peněženku. Fenomén ale živí nebezpečný trend plýtvání zdroji, energií a vodou. Nejlépe je vidět na nejsušší poušti světa v jihoamerickém Chile, kde se nachází pravděpodobně největší hřbitov rychlé módy na planetě.
26. 11. 2021|