TÉMA

Evropské spotřebitelské centrum

Přibývá zpožděných a zrušených letů. Cestující mají nárok na odškodné

Pražské Letiště Václava Havla odbavilo za letošních prvních pět měsíců téměř čtyři a půl milionu cestujících, o dvě pětiny více než před rokem. Přibývá i zpožděných a zrušených letů. I proto, že v oboru po covidové éře chybí personál.
9. 7. 2023|

Srovnávače, možnosti placení, zahraniční e-shopy. Průvodce bezpečným nákupem na internetu

Stačí pár kliků na internetu a navzdory pandemii koronaviru, která často uzavřela dveře obchodů, si Češi i letos mohou zajistit, že budou na Štědrý den pod stromečkem dárky. Aby se tak ale skutečně stalo, musejí si dávat pozor už při samotném výběru e-shopu. Zásadní je mimo jiné odkaz internetového obchodu nebo to, zda obsahuje veškeré kontaktní údaje. A vodítkem mohou být i recenze. Při nákupu na zahraničním e-shopu je pak dobré kupovat u těch, které cílí na český trh – to pak rozhoduje o tom, jaká právní úprava se použije v případě problému, upozorňují odborníci.
26. 11. 2020|

Co dělat, abyste se domohli svých práv či odškodnění od aerolinek? S novou aplikací to cestující zjistí přímo na letišti

Informace o tom, zda pasažérům přináleží nějaká práva v případě zpožděného či zrušeného letu nebo při problémech se zavazadly, lze nově zjistit ve speciálním leteckém kalkulátoru. Na svém webu ho spustilo Evropské spotřebitelské centrum. On-line nástroj je v češtině, zdarma a lidem po zadání místa odletu a příletu ihned sdělí, co mohou v konkrétní situaci dělat nebo požadovat.
17. 7. 2019|