TÉMA

Drážní zákon

Program schůze sněmovny byl přijat po šesti hodinách. Poslanci schválili přesčasy lékařů

Úpravy programu schůze zabraly sněmovně více než šest a půl hodiny úterního jednání. Zasloužili se o to především poslanci opozice, zejména předseda SPD Tomio Okamura s třičtvrtěhodinovou řečí a předseda ANO Andrej Babiš, jehož projev trval dvě a půl hodiny. První řadoví poslanci se dostali k přednesení svých návrhů po více než pěti hodinách od začátku úterního jednání, koalice jejich snahy o dodatečné zařazení debatních bodů odmítla. Sněmovna pak ve večerních hodinách znovu schválila dočasné zavedení možnosti další přesčasové práce ve zdravotnictví, která budí spory. Jednání sněmovny pak bylo v jedenáct hodin večer přerušeno, pokračovat bude ve středu.
12. 9. 2023Aktualizováno12. 9. 2023|

Drážní úřad chce, aby nové vlaky vozily cestující až po kompletním schválení. Zanikl by zkušební provoz

Vozit cestující vlaky, které ještě nejsou plně schváleny, možná přestane být možné. Drážní úřad se chystá zpřísnit pravidla po problémech, které se v poslední době při zkušebním provozu objevují. Pokud úřad takovou změnu prosadí u zákonodárců, bude to ovšem znamenat, že by se mohla zpomalit obměna vozového parku.
9. 4. 2023|

Poslanci podpořili zrušení nadbytečných právních předpisů či novelu drážního zákona

Poslanci v prvním kole podpořili zrušení více než deseti tisíc nadbytečných zákonů, nařízení a vyhlášek, které jsou již nevyužívané. Sněmovna také schválila návrh organizačního výboru ohledně provozních příspěvků poslaneckých klubů, které by tak měly letos dostávat stejné příspěvky jako loni. Dolní komora rovněž podpořila novelu drážního zákona, která zřejmě zvýší některá práva cestujících na železnici, a mimo jiné potvrdila zvolení Ladislava Oklešťka (ANO) do čela sněmovního výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj.
25. 1. 2023Aktualizováno25. 1. 2023|

Sněmovna potvrdila zavedení jednotné jízdenky na dráze. Pro cestu s různými dopravci bude stačit jeden doklad

Cestující budou moci na železnici využívat jednotnou jízdenku, i když pojedou vlaky různých dopravců. Umožní jim to systém jednotných jízdenek na dráze, který opět schválila sněmovna. Poslanci přehlasovali Senát, který chtěl v předloze zachovat přísnější podmínky pro kácení stromů podél tratí. Senátoři také nechtěli, aby byly v informačním systému jednotných jízdenek vedeny údaje o kupujících. Ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) s pozměňovacími návrhy Senátu nesouhlasil.
17. 12. 2019|