TÉMA

Aleš Najbrt

Letošní Vary provází objetí. Je reakcí na složitost světa, vysvětlil Najbrt

Hlavním motivem pro vizuál 59. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary se stalo objetí. „Vzniklo to jako reakce na současnou dobu, kdy jsme uprostřed různých konfliktů a válek a svět je složitý,“ vysvětlil grafický designér Aleš Najbrt ze Studia Najbrt, které za vizuální podobou karlovarské přehlídky dlouhodobě stojí. Že si gesto objetí na svůj oficiální plakát zvolil letos i festival v Cannes, považuje Najbrt jen za doklad, že tato potřeba rezonuje.
4. 7. 2025|

Jednoduché neznamená rychlé. Aleš Najbrt provede českým grafickým designem

Jak se proměňoval český grafický design a jak formoval národní identitu? Oslavou kreativity tuzemských autorů má být chystaný dokumentární cyklus, který vzniká v koprodukci České televize.
7. 6. 2023|

Legenda, která vznikla v podzemí. Před padesáti lety se zrodilo divadlo Sklep

V roce 1971 čtrnáctiletí spolužáci David Vávra a Milan Šteindler založili takzvaný Kobil klub ve sklepě Vávrovy babičky. Položili tak základy divadlu Sklep. To se postupem času zařadilo k nejvýraznějším českým souborům osmdesátých let. Vystřídaly se v něm významné osobnosti české kultury a svým humorem baví dodnes.
1. 4. 2021|

Proměny festivalového vizuálu: Od servírky po prasátko

„Kdo je to?“ ptali se asi mnozí návštěvníci karlovarského filmového festivalu v roce 1995, kdy je uhrančivým pohledem z plakátů sledovala dívka v lázni, inspirovaná slavným Erotikonem. Asi by byli překvapeni, kdyby věděli, že jde o servírku, kterou Jiří Bartoška a fotograf Tono Stano oslovili v restauraci u večeře. A u jediného překvapení nezůstalo.
3. 7. 2019|
Načítání...