Nově postavený most v olomoucké Komenského ulici je průjezdný. V rámci zkušebního provozu je však otevřený jen pro městskou hromadnou dopravu, vozy záchranného systému a chodce. Původní most z roku 1941 nevyhovoval kvůli nebezpečí možných záplav, stavba nového mostu navazuje na protipovodňovou ochranu města.
Na most v Komenského ulici v Olomouci se vrátila doprava. Ale ne všechna
Nový betonový most na důležité dopravní tepně byl otevřen bez jakýchkoliv oficialit po půlnoci. Nahradil původní mostní konstrukci přes řeku Moravu, která byla loni v létě zbourána. Chodci ho mohou přecházet po jedné straně. Pro dopravu mimo MHD, záchranný systém a stavbu tam je však stále vjezd zakázán.
Řidiči tak musejí most stále objíždět, stejně jako od loňského května, kdy byla kvůli stavbě automobilová doprava odkloněna do vedlejších ulic. Ve středu ráno proto na mostě hlídkovali policisté.
Podle Povodí Moravy je most s ohledem na okolní stavební ruch zatím ve zkušebním provozu. „Jde nám především o bezpečnost obyvatel, účastníků silničního provozu a plynulost dopravy,“ sdělil ČTK minulý týden generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.
Most podle něj není samostatnou stavbou, ale součástí projektu protipovodňové ochrany, na níž budou práce ještě několik let pokračovat. „Pokud bychom most otevřeli i pro osobní dopravu, docházelo by v rámci prací k různým dílčím omezením, která by v důsledku vyvolala v dopravě chaos,“ řekl Gargulák.
Zkušební provoz by měl trvat do konce února příštího roku, 1. března by se tedy měl otevřít veškeré dopravě.
Po plném zprovoznění mostu v Komenského ulici se dělníci přesunou na most na Masarykově třídě
Výstavba protipovodňových opatření u centra Olomouce bude stát zhruba 750 milionů korun. Součástí je kromě mostu v Komenského ulici i výstavba hrází a protipovodňových zdí nebo rozšíření koryta řeky Moravy i nábřeží.
Doprava se znovu zkomplikuje také kvůli dalšímu mostu na Masarykově třídě, ten by měli dělníci zbourat. Stavba protipovodňových opatření by měla skončit na přelomu let 2021 a 2022.