Na most v Komenského ulici v Olomouci se vrátila doprava. Ale ne všechna

Nově postavený most v olomoucké Komenského ulici je průjezdný. V rámci zkušebního provozu je však otevřený jen pro městskou hromadnou dopravu, vozy záchranného systému a chodce. Původní most z roku 1941 nevyhovoval kvůli nebezpečí možných záplav, stavba nového mostu navazuje na protipovodňovou ochranu města.

Nový betonový most na důležité dopravní tepně byl otevřen bez jakýchkoliv oficialit po půlnoci. Nahradil původní mostní konstrukci přes řeku Moravu, která byla loni v létě zbourána. Chodci ho mohou přecházet po jedné straně. Pro dopravu mimo MHD, záchranný systém a stavbu tam je však stále vjezd zakázán.

Řidiči tak musejí most stále objíždět, stejně jako od loňského května, kdy byla kvůli stavbě automobilová doprava odkloněna do vedlejších ulic. Ve středu ráno proto na mostě hlídkovali policisté.

Podle Povodí Moravy je most s ohledem na okolní stavební ruch zatím ve zkušebním provozu. „Jde nám především o bezpečnost obyvatel, účastníků silničního provozu a plynulost dopravy,“ sdělil ČTK minulý týden generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.

Most podle něj není samostatnou stavbou, ale součástí projektu protipovodňové ochrany, na níž budou práce ještě několik let pokračovat. „Pokud bychom most otevřeli i pro osobní dopravu, docházelo by v rámci prací k různým dílčím omezením, která by v důsledku vyvolala v dopravě chaos,“ řekl Gargulák.

Zkušební provoz by měl trvat do konce února příštího roku, 1. března by se tedy měl otevřít veškeré dopravě.

Po mostu zatím auta neprojedou
Zdroj: Luděk Peřina/ČTK

Po plném zprovoznění mostu v Komenského ulici se dělníci přesunou na most na Masarykově třídě

Výstavba protipovodňových opatření u centra Olomouce bude stát zhruba 750 milionů korun. Součástí je kromě mostu v Komenského ulici i výstavba hrází a protipovodňových zdí nebo rozšíření koryta řeky Moravy i nábřeží.

Doprava se znovu zkomplikuje také kvůli dalšímu mostu na Masarykově třídě, ten by měli dělníci zbourat. Stavba protipovodňových opatření by měla skončit na přelomu let 2021 a 2022.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Olomoucký kraj

Moravu a Slezsko zasáhly silné bouřky

Bouřky a krupobití zasáhly odpoledne a večer východ Česka. Pásmo velmi silných bouřek postupovalo od jižní přes střední Moravu až k severu. Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) během večera varoval například před výrazným bouřkovým systémem na Zlínsku nebo před velkými kroupami na Vsetínsku a Ostravsku. Podle zpravodajů ČT byly bouřky nejsilnější okolo osmé hodiny. Hasiči mezi 18:00 a 22:00 řešili přes dvě stě událostí spojených s počasím.
5. 6. 2025Aktualizováno5. 6. 2025

Univerzita Palackého ocenila anglistu Peprníka. Pracovnu tam má přes 70 let

Profesoru Jaroslavu Peprníkovi je osmadevadesát let, přesto denně chodí do svého kabinetu katedry anglistiky na filozofické fakultě, kde stále pracuje. Autor řady učebnic a monografií o anglosaském světě obdržel od Univerzity Palackého v Olomouci Cenu Františka Palackého.
3. 6. 2025

Jesenicko po zářijových povodních stále trápí nefunkční železnice

Skoro tři čtvrtě roku po povodních zůstávají železnice na Jesenicku podemleté, zborcené nebo zasypané. Například nádražím v Tomíkovicích vlak naposledy projel loni v polovině září – před tím, než se vylila z břehů řeka Vidnávka. Nedaleko nádraží ve Velké Kraši zase koleje visí ve vzduchu a veškerý materiál, který byl pod nimi, odplavila povodeň. Regionem procházejí dvě železnice, obě jsou teď zavřené. Místo vlaků jezdí autobusy, což pro některé místní znamená komplikace. Opravy mají začít v létě.
29. 5. 2025

Rozhledna na Velkém Kosíři má jít k zemi, oprava se nevyplatí

Vedení mikroregionu Kosířsko doporučilo zbourat dvanáct let starou rozhlednu na vrchu Velký Kosíř. Od října 2023 je kvůli špatnému technickému stavu uzavřena. Statici ji označili za neschopnou provozu. Její oprava by se nevyplatila. Zastupitelé obcí mikroregionu se přiklonili k demontáži rozhledny, odsouhlasit to budou muset ještě obecní zastupitelstva. Mikroregion pak vypíše soutěž na budoucí podobu vrcholu.
27. 5. 2025Aktualizováno27. 5. 2025

Začala modernizace prvního úseku železnice z Přerova do Brna

Správa železnic (SŽ) v Nezamyslicích na Prostějovsku zahájila modernizaci železniční trati z Přerova do Brna, po které budou moci vlaky jezdit po dvou kolejích rychlostí až dvě stě kilometrů za hodinu. Aktuálně je tam jedna kolej a rychlost je omezena na sto kilometrů v hodině. Jako první přijde na řadu přestavba desetikilometrového úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Stát bude 7,7 miliardy korun, skončit má v závěru roku 2028.
26. 5. 2025Aktualizováno26. 5. 2025

Dvě desítky raněných si vyžádala nehoda na Olomoucku

Při srážce osobního auta s autobusem u Velkého Týnce na Olomoucku utrpělo podle prvotních informací zranění dvaadvacet lidí. Řidič auta byl opilý. Silnice I/55 byla v místě nehody přibližně tři hodiny uzavřena. Řidiči museli využívat objízdné trasy,
25. 5. 2025Aktualizováno25. 5. 2025

Vláda prodloužila stav nebezpečí u Hustopečí nad Bečvou

Stav nebezpečí u Hustopečí nad Bečvou, kde koncem února havaroval a vzplál vlak s nebezpečným benzenem, vláda kvůli likvidaci škod prodloužila do půlnoci 26. června. Po jednání vlády to oznámil ministr vnitra Vít Rakušan (STAN) s tím, že to je vzhledem ke stavu sanačních prací namístě. Uvedl také, že kabinet vzal v úvahu postoj hejtmana Olomouckého kraje Ladislava Oklešťka (ANO) a České inspekce životního prostředí.
21. 5. 2025Aktualizováno21. 5. 2025

Poválečným masakrem žen a dětí si chtěl důstojník Pazúr zlepšit pověst

Masakr karpatských Němců ze Slovenska československými vojáky na návrší Švédské šance nedaleko Přerova byl jedním z nejhorších případů msty na německy mluvícím obyvatelstvu v poválečném Československu. Brutální vraždu více než dvou set šedesáti lidí, převážně žen, dětí a starců, nařídil důstojník československé armády Karol Pazúr před 80 lety, v noci z 18. na 19. června 1945.
19. 5. 2025
Načítání...