Mezi Ohradou a Palmovkou jenom autobusem. V Praze začala oprava tramvajové trati, potrvá rok

Obyvatelé Prahy se od pondělí na víc než rok musí obejít bez přímého tramvajového spojení mezi Ohradou a Palmovkou. Pražský dopravní podnik (DPP) začne s opravou trati včetně estakády, po které koleje vedou. Rekonstrukce má trvat do května 2023 a stát skoro 240 milionů korun, změnily se kvůli ní trasy osmi tramvajových linek. Místo tramvají pojedou mezi Ohradou a Palmovkou náhradní autobusy.

Kvůli výluce jsou upravené trasy tramvajových linek 1, 6, 10, 11, 13, 14, 19 a 95. Náhradní autobusová doprava s číslem X10 a v nočním provozu s číslem X95 jezdí z Ohrady ulicí Pod Krejcárkem do Novovysočanské a následně po Spojovací přes Balabenku na Palmovku. Zpět na Ohradu povezou náhradní autobusy pasažéry ulicí Pod Plynojemem.

Oprava za 239,5 milionu korun bez DPH zahrnuje kompletní obměnu tramvajové trati včetně trakčního vedení, rekonstrukci mostu a tramvajové zastávky Krejcárek. Stavbaři také vymění dráhové kabely a zrekonstruují osvětlení mostu.

Více než dvacet let bez oprav

Oprava je naplánovaná tak, aby se uskutečnila před rekonstrukcí Libeňského mostu, čímž se sníží dopady na cestující v okolí Palmovky, uvedl náměstek pražského primátora Adam Schreinherr (Praha Sobě).

Tramvajová trať mezi Ohradou a Palmovkou, která poprvé přímo spojila Libeň se Žižkovem, byla zprovozněna 22. listopadu 1990. Od té doby nebyla opravovaná a izolace estakády a její odvodnění tak nyní na mnoha místech už podle zástupců DPP neplní svoji funkci. Estakáda u Krejcárku je největším mostem ve správě DPP.