V Praze začala oprava Hlávkova mostu. Doprovází ji kolony

Na pražské Severojižní magistrále to vypadá, jako by se vše vrátilo do normálu – před Hlávkovým mostem od rána jen zvolna popojíždějí kolony aut. Projevilo se tak zúžení do jednoho jízdního pruhu na mostě samotném, kde začala oprava. Omezení potrvá až do 11. května.

Dopravní omezení na Hlávkově mostě ovlivňuje pouze směr z Buben do centra. Technická správa komunikací vyměňuje přechodové panely na té části soumostí, která vede přes plavební kanál jižně od Štvanice.

Ve 107metrovém úseku na této části mostu je uzavřen jeden ze dvou jízdních pruhů, což se projevuje zácpou před zúžením. Kolona popojíždí na mostě, ale i před ním v Bubenské ulici a především před nájezdovou rampou z nábřeží Kapitána Jaroše.

TSK nechá během opravy odstranit všechny vrstvy vozovky a vybourat poškozené prefabrikované desky. Rekonstrukce čeká také asfaltové izolační pásy.

Směrem do Holešovic jezdí auta přes Hlávkův most bez zdržení, není ani nutná výluka tramvajové tratě.

Hlávkův most je součástí hlavního průtahu Prahou, je ale ve špatném stavu. Řidiči znají děravou vozovku s dlažebními kostkami překrytými rozsáhlými záplatami, ale to je jen doklad větších problémů. Problém je v mostovce a přechodových panelech, naopak základy, pilíře a oblouky Hlávkova mostu jsou v pořádku, jak nedávno zjistili experti z Kloknerova ústavu ČVUT. 

„Troufáme si říct, že založení mostu je funkční a v pořádku,“ řekl ředitel ústavu Jiří Kolísko. Rekonstrukci vyžaduje výzdoba mostu, římsy a zábradlí. Kloknerův ústav však doporučil zbourat a nahradit betonové konstrukce na holešovickém předmostí.

Zúžení na Hlávkově mostě
Zdroj: ČTK/Roman Vondrouš

Celková rekonstrukce v budoucnu

TSK připravuje celkovou rekonstrukci dopravně velmi vytíženého Hlávkova mostu. Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) uvedl počátkem roku, že letos bude dokončena dokumentace a město začne hledat zhotovitele. Během dalších dvou let by již měla rekonstrukce probíhat.

Železobetonový Hlávkův most se sestává z více konstrukcí, starší část je z let 1909 až ⁠1912, novější z let 1958 až 1962. Mimoúrovňová křižovatka v Holešovicích, která na Hlávkův most navazuje, vznikla v 70. letech při výstavbě magistrály a nového úseku metra. V současnosti slouží most pěším, silniční dopravě a tramvajím. Donedávna jeho konstrukcí vedly i inženýrské sítě, ty ale již byly přeloženy do nového kolektoru vyraženého pod Vltavou.