Trať číslo 270 patří mezi nejvytíženější železniční trasy v Česku. Spojuje Prahu s Bohumínem a z části po této trati jezdí i vlaky ve směru do Polska a také na Valašsko a dále na Slovensko. Kvůli opravám kolejí v okolí Přerova však mohou spoje jezdit jenom po jedné koleji a dochází tak ke zpožděním.
Největší zpoždění nabírají osobní vlaky, které musí dát přednost rychlíkům, mezinárodním expresům nebo spojům soukromých dopravců. Například osobní vlaky, které jezdí z Olomouce do Vsetína, běžně nabírají zpoždění v řádu několika desítek minut, někdy i hodinová.
Od středy hned dvě výluky
Už 30. října začala výluka v úseku Přerov–Prosenice, kde dělníci provádí údržbu a opravy kolejí. Práce tam mají skončit 14. prosince tohoto roku. Od středy však platí výluka i v úseku Brodek u Přerova – Přerov, kde SŽDC modernizuje trať. I v tomto případě by měly práce skončit v polovině prosince.
Drobná zpoždění mohou nabírat také dálkové spoje, ať už Českých drah, nebo soukromých dopravců. V tomto případě se však jedná pouze o několikaminutová zdržení. S časovou prodlevou tak musejí počítat i cestující, kteří jedou do Ostravy nebo Prahy.
„Upozorňujeme cestující na to, že v přípojných stanicích nemusí být zajištěny od zpožděných vlaků přestupy na přípojné vlaky.“
Vanda Rajnochová
Vlaky mají být rychlejší
Výsledkem rekonstrukce koridoru má být zkrácení jízdních dob. Zatímco dosud jezdí vlaky v opravovaných úsecích stokilometrovou rychlostí, po dokončení budou moci rychlost zvýšit na 130 kilometrů v hodině.
Opravy u Přerova-Dluhonic přinášejí komplikace i v automobilové dopravě. Tím, že vlaky jezdí jenom po jedné koleji, dochází k tomu, že závory na dluhonickém přejezdu jsou zavřeny delší dobu.