Komplikovaný průjezd Ostravou? „Bude hůř,“ vzkazuje Moravskoslezský kraj

Řidiči se v následujících měsících musí při průjezdu Ostravou připravit na další velké problémy. Už teď dělníci pracují na několika důležitých úsecích a oprava dalších silnic se ještě chystá. Bude pokračovat rekonstrukce Výškovických mostů nebo druhá etapa opravy estakády Bazaly. Celkově má jít letos do oprav krajských silnic a mostů 800 milionů korun.

Zřejmě největší dopravní komplikace přinesou práce na Výškovických mostech, které dělníci aktuálně dokončují tak, aby se na ně mohla provizorně převést tramvajová trať. Jeden jízdní pruh bude určen pro záchranáře a autobusovou linku směrem na Výškovice. Největší problémy se dají očekávat koncem května a v červnu.

„Za úplné výluky se tu bude v druhé půlce května přepojovat tramvajová trať a pak se budou demolovat východní mosty. Kvůli tomu bude od 7. do 9. června zavřená Rudná ulice pod mosty a od 15. do 16. června bude pod mostem zcela přerušena železniční doprava,“ řekl hejtmanův náměstek Jakub Unucka (ODS). Následně se začnou stavět dva nové silniční a tramvajové mosty. Až do konce stavby bude úsek pro automobily neprůjezdný. 

Další problémy přinese i druhá etapa modernizace estakády Bazaly. „V létě počítáme s omezením na Bazalech, kde bude s největší pravděpodobností během prázdnin úplná uzavírka v souvislosti s rekonstrukcí křižovatky ulic Českobratrské a Sokolské, což je investice města Ostravy,“ doplnil Unucka.

Projet Opavskou je jako za trest

V březnu začala v Ostravě oprava Opavské ulice, která zahrnuje práce na úseku dlouhém 2,2 kilometru od křižovatky s ulicí 17. listopadu po křižovatku s Třebovickou ulicí. Komunikace je zúžená a hlavně v dopravní špičce se v ulici tvoří dlouhé kolony.

Dělníci pracují také na Svinovských mostech, kde je zatím provoz jenom omezen. „S úplnou uzavírkou počítáme v létě, ale maximálně na 14 dnů. Protože se na podzim bude sanovat nosná konstrukce mostu, bude pod ním na nezbytně nutnou dobu omezena také železniční doprava,“ uvedl Unucka.

Autem do centra? Jen pro odvážné

V letošním roce se řidiči z Ostravy musí připravit i na práce přímo v centru města. Kromě oprav křižovatky nedaleko Nové radnice dělníci opět rozkopou i Nádražní ulici, i když nedávno prošla kompletní rekonstrukcí. Zjistilo se, že rozvody plynu jsou z nekvalitního materiálu.

Oprava Nádražní ulice v Ostravě v letech 2015 a 2016 způsobila velké problémy nejen v dopravě, ale také podnikatelům, kteří v ní mají své provozovny. Tvrdili, že kvůli rozsáhlým pracím přišli o spoustu zákazníků a bojí se, že další omezení už ekonomicky nezvládnou. 

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Renovuje se unikátní Baťův výtah ve zlínském mrakodrapu

Řemeslníci renovují Baťův výtah v budově 21 ve Zlíně, takzvaném Baťově mrakodrapu. Obnoví vnitřní i vnější části výtahu, vymalují šachtu a zajistí hloubkové čištění a ošetření podlahy v přilehlé expozici ve druhém podlaží. Práce, které přijdou na necelé tři miliony korun, potrvají do konce června. Do té doby bude unikátní pojízdná kancelář ředitele firmy Baťa Jana Antonína Bati pro návštěvníky uzavřena.
před 9 hhodinami

Soud poslal do vazby dva obviněné po zásahu na plzeňském úřadě

Okresní soud Plzeň-město poslal kvůli možnému ovlivňování svědků do vazby dva lidi obviněné v souvislosti se zásahem Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) na krajském úřadě Plzeňského kraje. Informovala o tom okresní státní zástupkyně Ivana Hostašová. Obžalovaným hrozí až osmileté vězení.
před 10 hhodinami

Soud v kauze Stoka II potrestal dalšího podnikatele a jeho firmu

Městský soud v Brně ve čtvrtek v korupční kauze Stoka II uložil podnikateli Karlu Weiglovi a jeho firmě KWM PLUS peněžité tresty. Za zjednání výhody při zadání veřejné zakázky a účastenství ve formě pomoci soud podnikateli uložil trest 410 tisíc korun, firmě 300 tisíc. Při zakázkách brněnské Správy železnic dělali takzvaně křoví. Podnikatel i zmocněnec firmy přiznali vinu. Rozhodnutí zatím není pravomocné. Tresty ve věci soud ukládal už i dříve.
před 12 hhodinami

Někdo zřejmě otrávil čtyři vlky v Rychlebských horách

V Rychlebských horách na Jesenicku byli mezi únorem a dubnem nalezeni čtyři mrtví vlci. Pitvu zvířat provedli experti z Veterinární univerzity v Brně, podle nich šlo s největší pravděpodobností o otravu dosud nezjištěnou látkou, upřesnit by to měly toxikologické testy. Kvůli podezření, že vlci byli otráveni, podala Agentura ochrany přírody a krajiny (AOPK ČR) trestní oznámení.
před 13 hhodinami

Plodiny i ryby v okolí nehody v Hustopečích jsou v pořádku, prokázaly testy

V okolí havárie vlaku s benzenem u Hustopečí nad Bečvou na Přerovsku je možné pěstovat plodiny i lovit ryby kromě jednoho jezera. Vzorky zemědělské půdy tam neprokázaly zvýšenou přítomnost látek vznikajících z hoření benzenu a stopy benzenu neodhalily ani vzorky ryb z vod v okolí havárie s výjimkou jezera číslo 6, řekli ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL) a ředitel České inspekce životního prostředí Petr Bejček.
před 14 hhodinami

Na horách sněží, o víkendu bude oblačno

Přes Česko ve čtvrtek přejde studená fronta a ochladí se. Víkend bude velmi oblačný a při protrhání oblačnosti hrozí přízemní mrazíky, vyplývá z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ). V Jeseníkách a Krkonoších ve čtvrtek ráno teploty spadly pod nulu a začalo sněžit.
před 15 hhodinami

Řeku Smědou jako první v republice zpomalí příčné prahy

Příčné prahy mají zpomalit řeku Smědou v Bílém Potoce na Liberecku. Budou vůbec první v Česku. Řeku by měly mírnit při velké vodě a taky by měly zabránit vymílání jejího koryta. Usnadní i migraci ryb a dalších živočichů. Stavbu opatření zhruba za čtrnáct milionů zaplatí Povodí Labe. „Projektant čerpal inspiraci v alpských tocích a horských bystřinách na Madeiře,“ informoval mluvčí Povodí Labe Aleš Prokopec.
před 18 hhodinami

Auta je nesmí prorazit. V Liberty se opět rozjela výroba svodidel

Výroba svodidel se v huti Liberty po delší pauze znovu rozjela jako jedna z prvních. Svodidla je nutné nejprve vyválcovat, poté vytvarovat a nakonec pozinkovat. Pracovníci přitom nevyrábějí jen je samotná, ale vytvářejí také matematické modely, které jim pomáhají zjistit dopady srážky vozidel s těmito ochrannými prvky na silnicích. Vozidlo totiž nesmí prorazit žádný podélný prvek ani se dostat za svodidlo, vysvětlil konstruktér Radim Žídek, který jako jeden z mála v huti zůstal pracovat.
před 19 hhodinami
Načítání...