
Stavba obchvatu Frýdku-Místku nabírá zpoždění
Odtěžení skládky probíhá ve dvou fázích. První je nyní u konce a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přebere pozemky. Druhá fáze ještě bude roky pokračovat. Poblíž se totiž musí zakrýt zbytky bývalé skládky. Lidé, kteří bydlí v okolí, si tak od hluku těžké techniky ještě dlouho neodpočinou.
Výstavbu dlouho očekávané silnice, o níž se mluví více než dvacet let, brzdily nejen výkupy pozemků nebo spory s ekology o území kolem řeky Morávky, ale také zhruba miliarda korun na odtěžení nebezpečného odpadu.
Ze stavby odešel zhotovitel
„Bylo velmi obtížné najít tyto finance, nakonec se to podařilo. Pro nás to byl opravdu ten nejtěžší okamžik, který v tuto chvíli zmizel,“ uvedl náměstek primátora Frýdku-Místku Karel Deutscher (ČSSD).
Aktuální zdržení je způsobené tím, že ze stavby odešel zhotovitel. „Nyní pracujeme na aktualizaci zadávací dokumentace, abychom mohli vypsat nové výběrové řízení. Nicméně všechna stavební povolení jsou pravomocná. Ministerstvo dopravy zároveň odmítlo všechny rozklady, které podalo sdružení Děti Země. Až bude vše vyřízeno, začneme stavět,“ vysvětluje mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Nová zakázka by se tak měla vyhlásit ještě v únoru. Poté bude záležet na tom, zda se případně neodvolá některý z neúspěšných účastníků. Pokud ano, obchvat to znovu pozdrží.
„Pokud všechno půjde dobře, stavět by se mohlo začít letos na podzim. Jezdit pak příští rok v létě,“ tvrdí mluvčí Moravskoslezského kraje Miroslava Chlebounová.
Přílišný optimismus je ale podle hejtmanství potřeba krotit. Stále totiž chybí desítky důležitých povolovacích razítek, které může v budoucnu v podstatě kdokoliv napadnout, či připomínkovat.
Ani poslední etapa obchvatu Třince stále nemá vyhráno. V úseku mezi Hnojníkem a Třanovicemi se stále ještě ani nekoplo. Stavět se přitom mělo už vloni v létě.