
Superb by se mohl vyrábět v Bratislavě
O možném přesunu výroby Superbu z Česka do zahraničí se spekulovalo již dříve, odbory přesun odmítaly. Volkswagen pak v roce 2018 oznámil, že tento model škodovce zůstane, navíc se měly v České republice do roku 2023 začít vyrábět modely rodiny Passat.
Podle Hospodářských novin by se do Bratislavy společně se Superbem přesunul právě také Passat a Arteon, nyní se zde vyrábí například Audi Q7 nebo Volkswagen Touareg. Podle Povšíka je také možné, že by se Superb přesunul do maďarské továrny automobilky Audi v Györu.

Výroba superbu by se mohla přesunout
„Nouzově se začíná uvažovat o dalších řešeních, zejména přesunutí linek a využití stávajících továren. Přemýšlí se například o Bratislavě, kde má koncern VW rovněž nevytíženou kapacitu. Nebo také u Audi v Györu, kde koncern vyrábí dieselové motory a má kapacity,“ řekl listu Povšík na dotaz na stavbu případné nové továrny, o které se dřív mluvilo.
Koncern ani Škoda se ke zmíněným plánům nevyjadřují. „Budoucí výrobní program nekomentujeme,“ řekla deníku mluvčí Škody Auto Kamila Biddle.
Část výroby Fabií by mohl získat Seat
V lednu odbory v týdeníku Škodovácký odborář uvedly, že se spekuluje, že část výroby modelu Fabia by mohl kvůli nákladům získat Seat, který patří do koncernu Volkswagen, stejně jako Škoda. Podle odborů jde o rizikovou situaci. „Přetahujeme se o produkty. Ohrožen je nadále model Superb, o němž mělo být rozhodnuto do konce roku, zatím k tomu ale nedošlo,“ řekl v lednu Povšík. Podle něj se měl začít Superb vyrábět společně s Volkswagenem Passat v novém závodě v Turecku, jeho příprava ale byla pozastavena kvůli tamní napjaté situaci.
V mladoboleslavské automobilce začalo v úterý kolektivní vyjednávání o růstu mezd. Současná kolektivní smlouva platí do 31. března. Tarifní mzdy zaměstnanců v automobilce Škoda Auto vzrostly s platností od 1. dubna o 2500 korun měsíčně. Průměrná hrubá mzda zaměstnance, který je odměňován na základě tarifů, činila v roce 2018 ve společnosti 51 275 korun.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než sto trzích. Zaměstnává téměř 39 tisíc zaměstnanců, z toho v Česku téměř 34 tisíc lidí.