Zatímco loni činil meziroční růst 6,4 procenta, letošní vzestup odhaduje CzechTourism zhruba na čtyři procenta. „Při predikci jsme spíše při zemi, a to kvůli prognózám makroekonomů: očekává se recese či krize, která ovlivní i cestovní ruch,“ řekla mluvčí agentury Renata Kasalová.
Aby se počty turistů dál zvyšovaly, chce se agentura zaměřovat například na cestovatele z Izraele. Loni jich totiž přijelo meziročně o 11 procent méně. „Teď se na Izrael zaměřujeme. Otevřeli jsme tam v rámci zastoupení Český dům,“ podotkla Kasalová.
Zástupci CzechTourismu si jsou vědomi i velkého vlivu sociálních sítí, na kterých předávají své cestovatelské zážitky travelbloggeři. V USA je podle Kasalové tento vliv pro cestování do Česka zásadní. Stejně tomu je i v asijských zemích, odkud k nám jezdí každý rok více turistů. „Asiaté obecně, a to i starší generace, sociální média aktivně využívají,“ uvedla mluvčí. Například Číňanů vloni navštívilo Česko téměř o 27 procent víc než v roce 2017.
„V Praze je toho tolik k vidění, ale neměli byste si nechat ujít ani Český Krumlov. Sledujte, jak cestujeme po České republice, a sdílejte naše tipy na zajímavá místa. Máme informace o všem, co potřebujete vědět, abyste zařadili Česko do vašeho cestovatelského seznamu,“ píše ve svém blogu například cestovatelský pár z Minnesoty.
Loni se v českých hotelech, penzionech nebo kempech ubytovalo 21,3 milionu hostů. Nejčastěji k nám zamířili turisté ze sousedních zemí a z Číny a USA. Největším lákadlem je pro ně stále Praha. Na dalších místech je Český Krumlov, zámek Lednice nebo Kutná Hora. Vyhledávaným cílem jsou také zoologické zahrady a stezky v korunách stromů.