U Bochova na Karlovarsku začala stavba dalšího úseku dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary. Úsek Žalmanov–Knínice bude téměř sedm kilometrů dlouhý a stát bude přes dvě miliardy korun. Stavba by měla být hotová v listopadu 2027. Do Karlových Varů budou zbývat už jen dva úseky. S jejich dokončením se počítá do roku 2028.
„Jsem rád, že se konečně dálnice D6 skutečně staví. Pamatuji si, že zhruba před devíti lety dálnice končila u Nového Strašecí a výhled nebyl příliš optimistický. Dnes máme rozestavěno přes čtyřicet kilometrů této dálnice,“ poznamenal ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
„Úsek D6 Žalmanov–Knínice navazuje na stavbu úseku Knínice–Bošov, kterou jsme zahájili letos v březnu. Právě D6 je jednou z dálnic, jejichž dostavba v posledních letech významně pokročila,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Za dva měsíce by měly být podle něj zprovozněny dva zbývající středočeské úseky u Hořoviček a Hořesedel v celkové délce téměř patnáct kilometrů. Tím bude dálnice D6 v tomto kraji dokončena.
Součástí stavby bude šest mostů, dva nadjezdy a železniční most. Údolí Bochovského potoka překlene most dlouhý 211 metrů. Na dálnici vznikne i mimoúrovňová křižovatka Bochov, jejíž větve budou kilometr dlouhé. Úsek bude končit napojením na stavbu D6 Žalmanov – Olšová Vrata, která by měla začít v roce 2026.
Zajímavostí je rozsah ochranných bariér proti ptactvu. Budou tři, dohromady měří 1,8 kilometru. Stavba se nachází na okraji ptačí oblasti Doupovské hory, nejbližší zvláště chráněné území je přírodní památka Za Údrčí, asi sedm set metrů od budoucí dálnice. Ptačí bariéra vysoká čtyři metry je navržená jako neprůhledná clona, dobře viditelná pro ptáky. Mezi ocelové sloupky se vloží dřevěné panely. Bariéry budou na pravé straně dálnice, poblíž rybníků.
Dvě části Bochova se spojí, ubyde nehod
„Výhody, které nám dálnice přinese, jsou známé. Naše město je nyní silnicí rozděleno na dvě části a budeme fungovat jako jedno město a ne jako dvě části,“ poznamenal starosta Bochova Miroslav Egert (HNHRM – Místní).
„Ta silnice je navíc dlouhodobě nebezpečná. Stala se tam řada dopravních nehod, bohužel i smrtelných. Z toho důvodu je výstavba D6 velmi důležitá, zvláště pro řidiče, kteří po té silnici dlouhodobě jezdí,“ dodal Mátl.
V letošním roce už začala na dálnici D6 stavba 7,9 kilometru dlouhého úseku Knínice–Bošov v Karlovarském kraji. Cena stavby, jejíž součástí bude i odpočívka, je 2,34 miliardy korun bez DPH. V současnosti je dálnice dokončena v Karlovarském kraji mezi Karlovými Vary a Chebem. Ve výstavbě jsou nyní tři úseky – obchvaty Hořesedel a Hořoviček a část mezi Petrohradem a Lubencem.
V přípravě s předpokládaným zahájením stavby v roce 2026 jsou pak úseky Olšova Vrata – Žalmanov o délce 7,3 kilometru a Karlovy Vary – Olšová Vrata o délce osm kilometrů.
Ředitelství silnic a dálnic pokračuje ve výstavbě dalších dálničních úseků. Z klíčových staveb, které ještě Česku chybí dokončit, jsou podle Mátla dostavba Pražského okruhu, D3 směrem na jih a D52. „Rok 2033 je podle mě tím milníkem, kdy by se měli řidiči svézt po kompletní dálniční síti, jak je naplánovaná,“ uzavřel Mátl.











