Část Libeňského mostu je zavřená. Auta přes řeku projedou, tramvaje musí odklonem

26 minut
Studio ČT24: TSK uzavřela část Libeňského mostu
Zdroj: ČT24

Libeňský most je částečně uzavřen. Omezení se týká jeho části poblíž Palmovky, dotklo se proto hlavně tramvají. Auta mohou po části mostu přes Vltavu přejíždět a sjet do Štorchovy ulice, přes řeku se dostanou i chodci, přímo na Palmovku však nedojdou. Podle náměstka primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba (Piráti) bude nutné podepřít oblouk nad Voctářovou ulicí. Jak dlouho to potrvá, ale ukážou až další dny.

Libeňský most, o jehož budoucnosti se léta přou pražští politici, uzavřela TSK kvůli havarijnímu stavu – šest let po podobné uzavírce, kterou Praha zdůvodnila rizikem jeho zhroucení. Zatímco tehdy byl most uzavřen kompletně, tentokrát postihlo omezení jen jeho část. Neprůjezdný a neprůchozí je inundační most nad karlínskou pevninou mezi tramvajovou zastávkou Libeňský most a nadjezdem nad Voctářovou ulicí.

„Důvodem je technická závada vyvolaná silnými mrazy minulých dní. V trase libeňského soumostí je kompletně vyloučena doprava. Most přes Vltavu je pro automobilovou dopravu průjezdný. Inundační most je i pro chodce uzavřen,“ shrnula mluvčí TSK Barbora Lišková.

Starosta Prahy 7 Jan Čižinský (Praha sobě) informoval, že TSK o uzavření rozhodla poté, co kvůli mrazům Libeňský most zkontrolovala. Nelíbí se jí stav oblouku nad Voctářovou ulicí. „Jedná se o poruchu, která se zjistila endoskopicky při mimořádné kontrole kloubu mostního oblouku inundačního mostu,“ upřesnil náměstek pražského primátora pro dopravu Hřib. TSK podle něj bude muset most podepřít.

Protože je uzavřena až část za sjezdem do Štorchovy ulice, automobilové dopravy se omezení příliš nedotklo, nelze jen dojet k Palmovce, kde někteří řidiči parkují. Štorchovou nebo jinými libeňskými ulicemi mohou problematické místo obejít i chodci.

Uzavírka ale znamená, že neprojedou tramvaje. Přes Libeňský most obvykle jezdí čtyři linky, které dopravní podnik odklonil. Tramvaje 1, 14 a 25 jezdí z Palmovky po Sokolovské ulici na Florenc. Linka 14 pak pokračuje po své trase, tramvaje 1 a 25 jedou přes Hlávkův most na Vltavskou, odkud pokračují po své trase. Linku 14 zároveň dopravní podnik prodloužil z Palmovky na Vysočanskou. Linka 6 jezdí z Dělnické místo do Libně rovně po tratích okolo Holešovic a končí na Výstavišti.

Dopravní podnik původně informoval také o havarijní uzavírce trati na Hlávkově mostě, vyšlo však najevo, že tramvaje přes něj krátce nejezdily kvůli nouzovým opravám. Podle mluvčího dopravního podniku Daniela Šabíka byly plánovány na únor, ale firma je urychlila, aby na trať přes Hlávkův most mohlo více tramvajových linek než obvykle. „Pokud bychom práce neudělali, mohli bychom sem přesměrovat pouze jednu linku,“ objasnil.

Zprvu dopravní podnik oznámil, že mezi Libní a Holešovicemi nezavede náhradní autobusovou dopravu, následně ale připravil linku X1, která by měla jezdit z Palmovky do zastávky Dělnická s tím, že náhradní dopravu zavede postupně.

Jak dlouho potrvá zabezpečení mostu, a tím i omezení provozu, TSK zatím neozřejmila. „Předpokládám, že to budeme vědět v průběhu následujících dnů, kdy se zjistí přesný rozsah problému a navrhne opatření, které bude nutné také schválit na městě,“ odhadl náměstek Hřib.

Betonový Libeňský most je starý 95 let a je ve špatném stavu. V minulosti pražští politici uvažovali o jeho demolici, později naopak schválili rekonstrukci stávající stavby, v nynějším volebním období se ale znovu přiklonili k tomu, že město nechá většinu původního mostu zbourat, ponechá jen pilíře a zbytek nahradí kopií.

Na Libeňském mostě jsou dlouhodobě uzavřená některá schodiště pro pěší, na holešovické straně jsou oblouky od roku 2018 podepřené.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Na náměstí v Postoloprtech se potkávají Oldřich s Boženou

Postoloprty na Lounsku dokončují největší investici v historii města, kterou je rekonstrukce náměstí za 115 milionů korun. Její součástí je i obří vydlážděná mozaika. V celku si ji půjde nejlépe prohlédnout z výšky. Zobrazuje pověst o setkání Oldřicha a Boženy. Podle kroniky se tak stalo právě u Postoloprt, když byl kníže na lovu.
před 23 mminutami

Modernizace železničního uzlu Česká Třebová má za sebou první rok

Nové koleje i nádražní objekty vyrostly během prvního roku modernizace železničního uzlu Česká Třebová. Investice za téměř dvacet miliard je plánována na šest let. Má přinést bezpečnější a rychlejší průjezd vlaků i pohodlnější cestování. Lidé pocítí dopad stavebních prací hlavně v druhé polovině oprav.
před 53 mminutami

Z Bedřichova po konci vleků odcházejí i hoteloví hosté

Dlouholetý provozovatel, který měl v Bedřichově v Jizerských horách celkem pět vleků, už ve středisku podnikat nechce. Místní proto hledají cestu, jak v budoucnu provoz obnovit. Uzavření sjezdovek už dopadá na některé podnikatele.
před 1 hhodinou

Na přelomu roku se čeká sníh a teploty pod průměrem

Na přelomu roku do Česka přijde zima. Teploty i přes den budou jen mírně nad nulou, hlavně na horách bude sněžit a lze očekávat sněhové jazyky i závěje, uvedl Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ). Ani v prvním týdnu roku 2026 se ráz počasí příliš nezmění.
před 11 hhodinami

Lipno zamrzá, bruslit na něm je ale zatím hazard

Lipenské jezero postupně zamrzá. Místy má sice led tloušťku kolem čtyř až pěti centimetrů, zatím ale netvoří dostatečně souvislou plochu. Přesto na něj už někteří nedočkavci navzdory nebezpečí vstupují. Možnosti bruslení závisí na intenzitě mrazů. Ke zprovoznění bruslařské magistrály propojující Frymburk, Přední Výtoň a Lipno nad Vltavou musí mrznout deset až patnáct dnů.
před 11 hhodinami

Porodnost i letos klesne na další historické minimum

V Česku se narodilo nejméně dětí v historii. Podle průběžných dat zdravotníků letošek skoro s jistotou překoná loňské minimum. Někde hlásí téměř o pětinu méně novorozenců. Potomky teď přivádějí na svět hlavně ženy z populačně slabších 90. let. Jejich matky měly děti přibližně o pět let dřív. V kombinaci s dalšími faktory čekají odborníci nízkou porodnost i v příštích letech.
před 11 hhodinami

Čtyři tisíce litrů fridexu uniklo na univerzitním kampusu v Hradci Králové

Z chladicího potrubí v budovaném lékařském kampusu Univerzity Karlovy v Hradci Králové ve čtvrtek uniklo kolem čtyř tisíc litrů fridexu, nemrznoucí chladicí kapaliny, která slouží k ochraně před zamrznutím v zimě či přehříváním v létě. Hasiči kapalinu rozlitou v přízemí budovy odčerpali. Mimo objekt se fridex nedostal, životní prostředí to neohrozilo. Příčinou havárie byla technická závada na potrubí, řekla mluvčí hasičů Zuzana Strouhalová.
před 12 hhodinami

Poškozené trakční vedení zkomplikovalo provoz na hlavním nádraží v Praze

Poškozené trakční vedení dopoledne zkomplikovalo provoz na hlavním nádraží v Praze. Vlaky zhruba půlhodinu nejezdily do Libně, Vysočan a Holešovic, směrem do Vršovic a na Smíchov byla doprava omezená. Oznámil to mluvčí Správy železnic pro mimořádnosti Martin Kavka. Co bylo příčinou poškození, podle něj železničáři zjišťují.
před 21 hhodinami
Načítání...