Libeňský most je částečně uzavřen. Omezení se týká jeho části poblíž Palmovky, dotklo se proto hlavně tramvají. Auta mohou po části mostu přes Vltavu přejíždět a sjet do Štorchovy ulice, přes řeku se dostanou i chodci, přímo na Palmovku však nedojdou. Podle náměstka primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba (Piráti) bude nutné podepřít oblouk nad Voctářovou ulicí. Jak dlouho to potrvá, ale ukážou až další dny.
Část Libeňského mostu je zavřená. Auta přes řeku projedou, tramvaje musí odklonem
Libeňský most, o jehož budoucnosti se léta přou pražští politici, uzavřela TSK kvůli havarijnímu stavu – šest let po podobné uzavírce, kterou Praha zdůvodnila rizikem jeho zhroucení. Zatímco tehdy byl most uzavřen kompletně, tentokrát postihlo omezení jen jeho část. Neprůjezdný a neprůchozí je inundační most nad karlínskou pevninou mezi tramvajovou zastávkou Libeňský most a nadjezdem nad Voctářovou ulicí.
„Důvodem je technická závada vyvolaná silnými mrazy minulých dní. V trase libeňského soumostí je kompletně vyloučena doprava. Most přes Vltavu je pro automobilovou dopravu průjezdný. Inundační most je i pro chodce uzavřen,“ shrnula mluvčí TSK Barbora Lišková.
Starosta Prahy 7 Jan Čižinský (Praha sobě) informoval, že TSK o uzavření rozhodla poté, co kvůli mrazům Libeňský most zkontrolovala. Nelíbí se jí stav oblouku nad Voctářovou ulicí. „Jedná se o poruchu, která se zjistila endoskopicky při mimořádné kontrole kloubu mostního oblouku inundačního mostu,“ upřesnil náměstek pražského primátora pro dopravu Hřib. TSK podle něj bude muset most podepřít.
Protože je uzavřena až část za sjezdem do Štorchovy ulice, automobilové dopravy se omezení příliš nedotklo, nelze jen dojet k Palmovce, kde někteří řidiči parkují. Štorchovou nebo jinými libeňskými ulicemi mohou problematické místo obejít i chodci.
Uzavírka ale znamená, že neprojedou tramvaje. Přes Libeňský most obvykle jezdí čtyři linky, které dopravní podnik odklonil. Tramvaje 1, 14 a 25 jezdí z Palmovky po Sokolovské ulici na Florenc. Linka 14 pak pokračuje po své trase, tramvaje 1 a 25 jedou přes Hlávkův most na Vltavskou, odkud pokračují po své trase. Linku 14 zároveň dopravní podnik prodloužil z Palmovky na Vysočanskou. Linka 6 jezdí z Dělnické místo do Libně rovně po tratích okolo Holešovic a končí na Výstavišti.
Dopravní podnik původně informoval také o havarijní uzavírce trati na Hlávkově mostě, vyšlo však najevo, že tramvaje přes něj krátce nejezdily kvůli nouzovým opravám. Podle mluvčího dopravního podniku Daniela Šabíka byly plánovány na únor, ale firma je urychlila, aby na trať přes Hlávkův most mohlo více tramvajových linek než obvykle. „Pokud bychom práce neudělali, mohli bychom sem přesměrovat pouze jednu linku,“ objasnil.
Zprvu dopravní podnik oznámil, že mezi Libní a Holešovicemi nezavede náhradní autobusovou dopravu, následně ale připravil linku X1, která by měla jezdit z Palmovky do zastávky Dělnická s tím, že náhradní dopravu zavede postupně.
Jak dlouho potrvá zabezpečení mostu, a tím i omezení provozu, TSK zatím neozřejmila. „Předpokládám, že to budeme vědět v průběhu následujících dnů, kdy se zjistí přesný rozsah problému a navrhne opatření, které bude nutné také schválit na městě,“ odhadl náměstek Hřib.
Betonový Libeňský most je starý 95 let a je ve špatném stavu. V minulosti pražští politici uvažovali o jeho demolici, později naopak schválili rekonstrukci stávající stavby, v nynějším volebním období se ale znovu přiklonili k tomu, že město nechá většinu původního mostu zbourat, ponechá jen pilíře a zbytek nahradí kopií.
Na Libeňském mostě jsou dlouhodobě uzavřená některá schodiště pro pěší, na holešovické straně jsou oblouky od roku 2018 podepřené.