Koronavirová informační linka 1221 má být bezplatná. Tři největší operátoři od podzimní dohody se státem hovory neúčtují. Vrituální operátoři, jejichž služby využívají stovky tisíc lidí v Česku, ale mají volnější ruce.
Virtuální operátor si účtoval bezplatnou koronavirovou linku. Šlo o chybu, tvrdí
Sedmdesátiletý Petr Chába z Prahy už má za sebou první dávku vakcíny proti covidu. Ještě předtím ale musel řešit řadu nejasností kolem registrace k očkování. Zhruba měsíc čekal na druhý PIN, poté se dozvěděl, že místo vojenské nemocnice, do níž se registroval, má navštívit Všeobecnou fakultní nemocnici. „To se mi samozřejmě nelíbilo,“ konstatuje.
Obrátil se kvůli tomu na bezplatnou linku ministerstva zdravotnictví 1221, kam volal celkem čtyřikrát. Na konci března mu přišlo vyúčtování od virtuálního operátora – místo obvyklých šedesáti až sedmdesáti korun měl zaplatit přes čtyři sta korun. „Z výpisu bylo jasné, že jsem volal na speciální čísla, tak jsem si říkal, která. Pak mě trklo, že jediné speciální číslo bylo 1221,“ vysvětluje Chába.
Účet se rozhodl reklamovat, virtuální operátor ho ale odkázal na společnost T-Mobile, pod kterou spadá. Jenže ani jeden z tří velkých operátorů hovory na danou linku nezpoplatňují a neúčtují je ani virtuálním operátorům, kteří si od nich sítě pronajímají.
„Virtuálním operátorům řekli, že volání na tuto linku nezpoplatňují a že jim doporučují, aby se ve svých cenících chovali podobně, ale už nemají jak ovlivnit, jestli to skutečně dělají, nebo nedělají,“ podotýká Jiří Grund z Asociace provozovatelů mobilních sítí.
Situaci slíbil prověřit ministr zdravotnictví Petr Arenberger (za ANO). Vendula Justová z Plus4U Mobile tvrdí, že tento virtuální operátor koronavirovou linku 1221 nezpoplatňuje. „Jednalo se pouze o chybu na daném výpise služeb,“ říká.
Petr Chába provolané peníze dostane zpět, společnost mu reklamaci týden od jejího podání uznala.