Některé přední světové automobilky v lednu omezí výrobu kvůli nedostatku čipů. Tento krok v pátek oznámily například japonské společnosti Toyota Motor a Nissan Motor či americká firma Ford Motor. Informovala o tom agentura Reuters. Nedostatek čipů má i mladoboleslavská Škoda Auto, sdělila její mluvčí.
Velké automobilky řeší nedostatek čipů, některé omezí výrobu vozů
Přední výrobci čipů pro automobily, například společnost NXP Semiconductor, upozorňují, že produkce automobilů z útlumu způsobeného pandemií covidu-19 oživila rychleji, než se předpokládalo, takže mají potíže uspokojit poptávku.
Dodavatelé čipů navíc registrují vysokou poptávku i ze strany výrobců elektroniky, například notebooků, jejichž prodej podporuje rozmach práce z domova. Situaci v čipovém sektoru komplikuje rovněž rozhodnutí Spojených států umístit největšího čínského výrobce čipů Semiconductor Manufacturing International Corporation (SMIC) na černou listinu, píše Reuters.
Například Toyota tak uvedla, že omezí výrobu dodávkových vozů Tundra ve své továrně v americkém státě Texas. Neupřesnila však, jak velkého počtu aut se toto omezení dotkne.
Problém s nedostatkem čipů má i Škoda Auto, omezení výroby ale zatím neoznámila
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto uvedla, že se potýká s nedostatkem čipů, který by mohl vést až k přerušení či omezení výroby některých modelů.
„Kvůli výpadku dodávek polovodičů v dodavatelském řetězci celého koncernu Volkswagen bude i společnost Škoda Auto v nadcházejících měsících čelit nedostatku tohoto komponentu,“ řekla mluvčí Škoda Auto Martina Gillichová. Podle ní tak nelze vyloučit změny v produkčních objemech.
Prodej mercedesů loni kvůli koronaviru klesl o 7,5 procenta
Také v pátek oznámila jiná globální automobilová značka, Mercedes-Benz, že její celosvětový prodej osobních automobilů v důsledku koronavirové krize klesl o 7,5 procenta, a to navzdory rekordnímu odbytu v Číně. Informoval o tom německý automobilový koncern Daimler ve své tiskové zprávě.
Automobilka Daimler upozornila, že navzdory problémům souvisejícím s pandemií covidu-19 se vloni globální odbyt mercedesů pátým rokem za sebou udržel nad dvoumilionovou hranicí. „Pomocí pokročilé digitalizace prodeje a služeb dokázal Mercedes-Benz reagovat na rychle se měnící situaci a různé regulační požadavky během pandemie,“ uvedla.