Železniční dopravce RegioJet z české skupiny Student Agency omezí svojí působnost na Slovensku. V pondělí firma ohlásila, že zahájila přípravy hromadného propouštění a ukončení přepravy cestujících na regionální trati mezi Bratislavou a Komárnem. Provozovatel takzvaných „žlutých linek“ krok zdůvodnil pasivitou slovenského ministerstva dopravy v otázce hledání přepravce na této trase.
RegioJet ukončí vlakovou linku mezi Bratislavou a Komárnem. Propustí asi devadesát zaměstnanců
RegioJet podle svého vyjádření opakovaně žádal resort dopravy, aby rozhodl v otázce regionální tratě Bratislava–Komárno do 15. září. To se ale nestalo.
„RegioJet opakovaně upozorňoval na to, že po tomto termínu musí začít s kroky, které vyžaduje zákon v souvislosti s ukončením provozu, a nebude už možné garantovat další zajištění provozu,“ uvedla firma v tiskové zprávě.
Společnost se připravuje na propouštění zaměstnanců. Nejprve je chce ale s dotyčnými projednat, následně ohlásit úřadu práce a až poté přejít k zahájení výpovědní lhůty. Podle listu Denník N by se propouštění mohlo dotknout asi devadesáti lidí.
Ministerstvo dopravy zatím mlží
Slovenské ministerstvo dopravy loni sice vypsalo veřejnou soutěž na provozovatele osobních vlaků na trase z hlavního města na jih země, tendr ale později zrušilo a zahájilo novou soutěž.
V první polovině září ministerstvo prodloužilo lhůtu pro registraci zájemců do tendru, jehož vítěz začne jezdit na zhruba sto kilometrů dlouhé trati od roku 2023. Do tohoto termínu by měl cestující přepravovat dopravce, kterému ministerstvo zadá zakázku.
Jméno „dočasného“ dopravce ministerstvo zatím neoznámilo, byť podle slovenských médií původně slíbilo, že způsob řešení přepravy cestujících na regionální trati ohlásí do poloviny září. Ministerstvo v této souvislosti dříve oslovilo několik dopravců včetně Českých drah a Leo Expressu.
RegioJet zajišťuje přepravu lidí na zmíněné nejvytíženější jednokolejné tratí na Slovensku od roku 2012. Na regionální lince z Bratislavy do Komárna loni převezl čtyři miliony cestujících.
Zájem o využívání vlaků na této trati v uplynulých letech prudce rostl zejména kvůli novým obytným zónám v okolí Bratislavy a dopravním zácpám na silnicích.