O zamezení nákazy koronavirem se snaží v českých firmách. Někde doporučují svým zaměstnancům po návratu z rizikových oblastí zůstat doma. Jsou firmy, kde na takzvaném homeoffice jsou i stovky lidí. A tam, kde si tuto formu práce nemohou dovolit, rozšiřují preventivní opatření.
Práce z domova či dezinfekce na pracovišti. Firmy hledají cesty, jak zamezit nákaze koronavirem
V kancelářích firmy Nestlé ČR běžně sedí čtyři stovky zaměstnanců. V pondělí v nich nebyl skoro nikdo. Ticho a prázdné židle zůstanou až do poloviny března. Téměř všichni pracovníci totiž aktuálně pracují z domova.
„Je to čistě preventivní opatření, abychom nějakým způsobem minimalizovali možnost nákazy někde, třeba i v prostředcích hromadné dopravy,“ uvedl mluvčí firmy Robert Kičina.
Také v České spořitelně nyní dbají více než jindy na prevenci. Ve vstupní hale jsou tak instalovány dezinfekční prostředky antivirové osobní hygieny. „Apelujeme na všechny zaměstnance, aby si při příchodu do budovy pečlivě čistili ruce,“ řekl mluvčí společnosti Filip Hrubý.
Už minulý týden navíc doporučili svým zaměstnancům, kteří se vrátili z oblastí zasažených koronavirem, aby pracovali z domova. „V případě propuknutí epidemie přímo mezi našimi zaměstnanci není samozřejmě problém – a jsme na to připraveni – aby podstatná část našich zaměstnanců pracovala z domova v rámci virtuální digitální sítě,“ dodal Hrubý.
To obchodní řetězce si práci z domova zvolit nemohou. V Lidlu se tak snaží hlavně o prevenci. Běžně tam mají na některých pracovištích dezinfekce, například v pekárně. Teď je rozšířili i jinam. „Nově jsme je zavedli na každou pokladnu. A to v malém praktickém balení, aby je pokladní mohli pravidelně používat. Samozřejmě jsme všechny kolegy znovu plošně proškolili na dodržování hygienických zásad,“ přiblížila mluvčí Lidlu Zuzana Holá.
Zaměstnanci Lidlu nyní dostávají i vitaminové balíčky. A zákazníkům řetězec cedulemi častěji připomíná, aby při nakupování pečiva používali rukavice.