Prezidentská kancelář už má novou personální strukturu. Poslední volná místa chce tým Petra Pavla obsadit do konce léta. Na Hradě také pokračují audity a prověrky, které zkoumají fungování úřadu za éry Miloše Zemana.
Prezidentská kancelář prochází od Pavlova nástupu proměnou, „hotovo“ zatím není v Lánech
Tým prezidentské kanceláře je po více než čtvrt roce od inaugurace Petra Pavla téměř kompletní a jsou v něm jak nové tváře, tak i lidé, kteří na Hradě pracují roky. Odvoláni byli tři šéfové odborů.
„Klíčové profese a agendy jsme se snažili sjednotit pod jedno vedení, pod Kancelář prezidenta republiky (KPR). Jde třeba o odbor personální, ekonomický, IT,“ vypočítává vedoucí KPR Jana Vohralíková.
Finančnímu odboru s přibližně dvěma desítkami lidí už tři měsíce šéfuje Pavel Vyhnánek. Nově má pod sebou i zaměstnance, kteří původně spadali pod Správu Pražského hradu. „Až na nějaké výjimky zůstali všichni. Nová pracovní místa nevznikala, daňové poplatníky to tedy ani nestojí víc peněz, pouze jsme nyní sjednocení, což poměrně významným způsobem usnadňuje práci,“ vysvětluje Vyhnánek.
Posiluje se protokol i zahraniční odbor
S příchodem nové hlavy státu mluvil jeho tým o doplnění 21 nových míst. Dvanáct nakonec našli v hradních tabulkách, vznik zbylých devíti umožnili v rámci rozpočtu poslanci. „Dnes mají všechny věcné odbory plný počet okýnek, ale ne všechna jsou ještě naplněna. Především se posiluje protokol, zahraniční odbor a domácí politika, která tady vlastně vůbec nebyla,“ přibližuje prezidentova kancléřka.
Na změny naopak ještě čeká Lesní správa Lány – o jejím personálním složení by mohlo být jasno do konce roku. Tam tým hlavy státu podle Vohralíkové narazil na úplně odlišný personální i účetní systém.
Hradní tým chtěl, aby personální změny platily od května, jenže je zastavilo vyjednávání s odbory. Červnový termín pro změnu znemožnilo jednání sněmovního rozpočtového výboru o financování prezidentské kanceláře.
V příštím roce má mít KPR k dispozici asi o deset milionů korun méně než letos. Navíc musí snížit objem mzdových prostředků o dvě procenta a na provozu ušetřit procent alespoň deset.
Návrh státního rozpočtu počítá s tím, že výdaje na provoz prezidentské kanceláře budou přes 420 milionů. Přesné číslo ale bude jasné až na podzim – po projednání sněmovnou.