Z Prahy do Brna nebude možné v noci dojet po dálnici D1. Ředitelství silnic a dálnic ohlásilo uzavírku v tomto směru mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži, která začne ve 22:00, skončit by měla v neděli v 6:00. V opačném směru zůstane dálnice průjezdná, ale pouze jedním pruhem. Omezení předznamenává zahájení letošní fáze prací na modernizaci dálnice mezi Prahou a Brnem, která pokračuje pátým rokem.
Místo čtyř pruhů zůstane jediný. Noční uzavírka vyžene auta z D1 na Vysočině
Dálnice D1 bude v noci uzavřena od 162. po 168. kilometr ve směru na Bohumín (resp. Brno) s tím, že v opačném směru zůstane řidičům k dispozici jediný pruh, takže nebude ani možné svést dopravu do jedné poloviny dálnice. Ve směru na Brno tak bude nutné jet po objízdné trase vyhlášené po silnicích I/37 a II/602, která řidiče zavede do města Velká Bíteš.
Dílčí omezení ovšem budou na dálnici mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži čekat řidiče celou sobotu, kdy budou v obou směrech uzavřeny levé pruhy na místě dálničního nadjezdu na 164. kilometru, jehož stavba začíná. Právě kvůli jeho stavbě ŘSD uzavírku vyhlásilo.
Silničáři ujišťují, že se uzavírky nemusí obávat řidiči ani obyvatelé Bíteše, protože v noci ze soboty na neděli bývá na dálnici nejnižší intenzita dopravy. „Předpokládáme, že pokud tam nevznikne nějaký problém, například s kamionovou dopravou, mělo by to pro řidiče aut znamenat zdržení maximálně v jednotkách minut,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Noční omezení u Velké Bíteše přitom charakterizoval jako „přípravu na modernizaci D1“. Ta by měla letos nabrat na obrátkách. Práce na dálnici D1 se sice již měly chýlit ke konci, kdyby se podařilo dodržet původní harmonogram, musely by letos začít práce na posledních opravovaných úsecích. To se sice nepodařilo, po zimní přestávce se dělníci vrátí na čtyři rozpracované úseky, po jejich dokončení bude zcela v novém deset z 21 úseků, do kterých silničáři dálnici v úseku Mirošovice–Kývalka rozdělili. Práce tedy budou v polovině.
Letos by ale mělo začít několik dalších oprav. ŘSD počítá se zahájením prací v dalších třech úsecích, tj. Ostředek–Šternov, Hořice–Koberovice a Velké Meziříčí – Lhotka. Celkem se tak během roku bude pracovat na sedmi místech. Dodržet původní termín dokončení celé modernizace v roce 2018, tj. pět let po zahájení prací v prvním úseku, se přesto nepovede. V současnosti počítá ŘSD s termínem dokončení v roce 2020.
- Psáře – Soutice (49.–56. km)
- Jihlava – Velký Beranov (112.–119. km)
- Měřín – Velké Meziříčí západ (134.–141. km)
- Velká Bíteš – Devět křížů (162.–168. km)
- Zdroj: ŘSD, stav k 12/2016
Samotný úsek Velká Bíteš – Devět křížů je hotov z poloviny, v novém je tedy jeden jízdní pás. Zcela kompletní by měla být stavba v létě, ŘSD stanovilo termín zahájení provozu v celé šíři dálnice na červenec.